سلامت نیوز :بهترین راههای پیشگیری از آسیب امواج UV،پیشگیری از گرمازدگی،عدم استفاده از استخر های روباز در تابستان و استفاده از ضدآفتاب در پیشگیری از پیری زودرس پوست ازجمله رویدادهای بسته سلامت این هفته بودند.
دكتر كیمیاگر،متخصص تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:باتوجه به فصل گرما و افزایش اشعه آفتاب توصیه می كنم كه از چتر بیشتر استفاده شود.اگرچه بدن انسان نیاز به ویتامین D از نور خورشید دارد،اما اشعه بیش از 10 تا 12 دقیقه را نیاز نداریم.

وی گفت:در روزهای گرم افراد حدود 2 لیوان یا 4 لیتر آب از بدنشان به صورت تعریق دفع می شود و اگر كمی كار و فعالیت نیز داشته باشند؛باید 2 تا 4 لیتر آب به بدنشان برسانند،البته گاهی به جای آب می توان از آب میوه،آب هندوانه و یا خاكشیر استفاده كرد تا این نیازها را جبران كند.

*در فصل گرما از كرم های ضدآفتاب استفاده شود

دكتر فدایی،متخصص پوست در ادامه افزود:توصیه می شود افراد این روزهایی كه هوا بسیارگرم است،اگر كار ضروری ندارند بین ساعات 9صبح تا 5 بعدازظهر از منزل بیرون نروند.اگر هم مجبور هستند از منزل خارج شوند،در موقعی كه آفتاب شدید است از كرم های ضدآفتاب استفاده كنند زیرا آفتاب زیاد باعث پیری زودرس پوست می شود.

وی گفت:از عوارض دیگر اشعه آفتاب برروی پوست،تغییرات رنگدانه روی پوست  وحساسیت پوستی است.

*از استخرهای روباز در تابستان استفاده نشود

دكتر ندافی،رییس اداره بهداشت محیط  كار و وزارت بهداشت در ادامه افزود:بهتر است از استخرهای روباز درهنگام تابش شدید اشعه آفتاب استفاه نشود؛زیرا حتی در عمق نیم متری هنوز 40 درصد اشعه UV وجود دارد.

وی گفت:‌حتی وقتی این افراد از استخر بیرون می آیند؛درمعرض اشعه آفتاب هستند،به همین دلیل توصیه می شود از استخرهای روباز كمتر استفاده شود.

*دمای بدن فرد گرمازده باید به صورت تدریجی پایین آید

سروش،مسئول تیم اورژانس در ادامه افزود:توصیه ما در برخورد با شخص گرمازده این است كه فرد گرمازده را از محیط گرم خارج كنیم و از تابش خورشید به سایه منتقل شود و اگر در ماشین است از كولر استفاده شود.

نكته دیگر اینكه لباس های بیمار را كم كنیم و به بدنش آب اسپری شود،اما مهمترین توصیه كم كردن دمای فرد به حالت تدریجی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha