سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: واكسن آنفلوانزای انسانی در كشور به تولید آزمایشگاهی رسید و برنامه‌ریزی برای تولید صنعتی این واكسن نیز انجام شده است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با  فارس، افزود: واكسن آنفلوانزای انسانی به مرحله تولید آ‌زمایشگاهی رسید و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تولید صنعتی این واكسن نیز در كشور در زمان كوتاهی به سرانجام برسد و بتوانیم این واكسن را در مقیاس وسیع در كشور تولید كنیم و در اختیار ایرانیان قرار دهیم.

وی گفت: اكنون كه به تكنولوژی تولید واكسن آنفلوانزا در كشور دست یافته‌ایم، تولید واكسن انواع آنفلوانزا در كشور امكانپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پاییز سال 88 و در پی شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A در كشور و ورود چندین محموله واكسن آنفلوانزای نوع A برای افراد نیازمند از جمله زنان باردار و محدودیت شركتهای تولید كننده این واكسن، وزارت بهداشت اعلام كرد كه اقدامات اولیه برای تولید این واكسن در كشور آغاز شده است و چند موسسه واكسن سازی كار تولید این واكسن را در كشور دنبال می‌كنند. اكنون بعد از حدود 1.5 سال از آن ماجرا ساخت این واكسن در كشور به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha