نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در حد توان بودجه داروها و هزینه های درمان برای ناباروری را با قیمت ارزان تر ارائه کند.

دولت برای درمان ناباروری داروهای ارزان قیمت ارائه کند

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در حد توان بودجه داروها و هزینه های درمان برای ناباروری را با قیمت ارزان تر ارائه کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی اصغر باقرزاده  با تاکید بر لزوم اجرای سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری مبنای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد چون با این روند آینده کشور در تولید علم و اقتصاد با مشکل مواجه شده، بحث‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال داشته و حتی بر روی سلامت روان جامعه و خانواده تاثیر می گذارد، کما اینکه تحکیم خانواده با فرزندان بیشتر افزایش پیدا کرده و در کنار آن عاملی برای ارتقای امنیت کشور است. بنا بر تمامی این دلایل باید جلوی پیری جمعیت را گرفت.


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم علت یابی و ریشه یابی کاهش جمعیت، یکی از عوامل را ناباروری دانست و توضیح داد: باید وزارت بهداشت با تعیین دلایل ناباروری برنامه ای برای رفع آن و مهمتر از همه پیشگیری و خود مراقبتی داشته باشد، یکی از این دلایل به سبک زندگی، تغذیه و ازدواج دیرهنگام جوانان بر می گردد و درصد کمی هم شامل بیماری زمینه ای و ارثی می شود لذا باید بنا بر وظیفه انسانی و حکومتی برای مشکل ناباروری ورود کرد.


وی افزود: همه باید از نعمت فرزند برخوردار شوند، این نه تنها آموزه دینی ماست که عاملی برای زندگی خوب خانواده ها و ارتقای سلامت و روان خانواده به شمار می آید. دولت نیز باید تا جایی که در توان بودجه است داروها و هزینه های درمانی را با قیمت ارزان تر ارائه کند تا همه از نعمت فرزند برخوردار شوند، البته عامل اصلی پیری جمعیت ناباروری نیست و درصد کمی را شامل می شود.


باقرزاده توضیح داد: مشکل پیری جمعیت ناباروری نیست که به موضوعات فرهنگی و اقتصادی بر می گردد چون خانواده ها با نگرانی غلط از آینده فرزندانشان، به نادرستی به سمت فرزندآوری نمی روند لذا باید با فرهنگ سازی این مشکل را رفع کرد. اکنون از بسیاری از کشورهای همسایه عقب مانده که این  زنگ خطر اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور بوده و در آینده دچار مشکل جدی می شویم.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان و در جمع بندی گفت: برای حل مشکل ناباروری باید بیمه ها را به سمتی برد که تا حد توان داروها و بحث های درمانی را مورد پوشش قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha