سلامت نیوز : از جمله تأثیرات گرم شدن هوا بر روی بدن انسان، ایجاد قطرات عرق بر روی سطح پوست است و اگرچه افزایش تعریق مزایایی مانند مرطوب كردن پوست، دفع سموم را به همراه دارد ولی ایجاد بوی بد حاصل از آن، از جمله مشكلات اغلب افراد در فصول گرم سال است.
 كارشناسان بهداشتی معتقدند: برخی از افراد به طور ذاتی نسبت به بقیه از تعریق بیشتری برخوردارند، ولی مشكل در جایی حاصل می‌شود كه این تعریق با بوی غیرقابل تحملی همراه باشد كه با رعایت بیشتر بهداشت و انجام اقداماتی بسیار ساده، این مشكل قابل حل خواهد بود.
بنابراین گزارش، عملكرد اصلی تعریق، خنك كردن دمای بدن به منظور ثابت نگه داشتن آن تا حداكثر 37 درجه است و فرآیند تعریق عموماً با قرار گرفتن در محیط گرم و مرطوب، فعالیت كردن یا وجود تب، فعال می‌شود.
بنابر اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی، یكی از دلایل عمده در پیدایش بوی بد این است كه افراد به میزان كافی حمام نمی‌كنند كه البته فقط شست و شوی بدن كافی نیست، پاكی و نظافت لباس‌ها نیز در این مسئله مؤثر هستند.
گفتنی است: بدن برخی افراد بوی تندتری دارد، به این دلیل كه بیشتر عرق می‌كنند و دلیل آن می‌تواند استرس یا فعالیت جسمی بیش از اندازه باشد.
این گزارش حاكیست، خوردن برخی از غذاها نیز می‌تواند بر بوی بدن تأثیرگذار باشد. غذاهای تند و تلخ با بوهای نافذ، معمولاً تأثیری منفی بر بوی بدن دارند كه سیر، زیره و كاری نمونه‌هایی از این گونه غذاها هستند. كمبود روی نیز می‌تواند در ایجاد بوی بد بدن مؤثر باشد زیرا این ماده به دفع سموم كمك می‌كند.
براساس این گزارش، حمام كردن و شستشوی به موقع لباس‌ها می‌تواند شروع خوبی برای جلوگیری از بوی بد بدن باشد همچنین كم كردن مصرف كافئین از برنامه غذایی روزانه بسیار مفید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha