دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 297365

محققان آلمانی ادعا می‌کنند نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشورهایی که مصرف بیشتر کلم و خیار دارند به مراتب کمتر استتحقیقات محققان دانشگاه پزشکی برلین نشان می‌دهد افزایش مصرف روزانه سبزیجات تا یک گرم نرخ مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

فواید کلم در کاهش مرگ‌ومیر کووید-19

سلامت نیوز:محققان آلمانی ادعا می‌کنند نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشورهایی که مصرف بیشتر کلم و خیار دارند به مراتب کمتر استتحقیقات محققان دانشگاه پزشکی برلین نشان می‌دهد افزایش مصرف روزانه سبزیجات تا یک گرم نرخ مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،سرپرست این تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما معتقدیم تأثیر حفاظتی این سبزیجات ناشی از فعالیت آنتی اکسیدانی مواد خوراکی‌ است که بر مقاومت انسولین تأثیر می‌گذارند چراکه بسیاری از سبزیجات دارای تأثیرات آنتی اکسیدانی علیه دیابت و بیماری قلبی عروقی هستند.»

در این مطالعه، فرضیه تیم تحقیق این است که مصرف بالای سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها نظیر کلم بروکلی، گل کلم و کلم قرمز و سفید با نرخ پایین‌تر مرگ و میر مرتبط است. محققان بر این باورند که سبزیجاتی نظیر کلم و خیار که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی کاهش دهنده مقاومت انسولین هستند با نرخ مرگ و میر پایین ناشی از کووید-۱۹ در کشورها ارتباط دارند.

نتایج نشان داد به ازای افزایش هر یک گرم مصرف کلم در روز خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ تا 6/13 درصد کاهش می‌یابد. همچنین به ازای مصرف بیشتر هر یک گرم خیار در روز، خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ تا 7/15 درصد کاهش می‌یابد.با این حال محققان مشاهده کردند کاهو تأثیر عکس دارد و هنوز هیچ توضیحی در این باره وجود ندارد. به‌طوری‌که در کشورهایی با میزان بالای مصرف کاهو نظیر اسپانیا و ایتالیا، نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به مراتب بالاتر است. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha