سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: توسعه طب سنتی با پایه علم پزشكی در كنار طب نوین از اهداف وزارت بهداشت است اما با متخلفان و افرادی كه صلاحیت این كار را ندارد برخورد جدی می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: ساماندهی مطب‌های طب سنتی به معاونت درمان وزارت بهداشت مربوط می‌شود و با متخلفان این عرصه نیز برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای ساماندهی این مطب‌ها، دانشكده طب سنتی را راه‌اندازی كرده‌ایم كه حدود 150 دانشجو دارد و در رشته‌های مختلف طب سنتی و داروسازی سنتی مشغول به تحصیل هستند و دكترای طب سنتی را دریافت می‌كنند.

وزیر بهداشت اضافه كرد: این افراد با پایه پزشكی وارد دانشكده طب سنتی می‌شوند و phd رشته طب سنتی و داروسازی طب سنتی را می‌گیرند البته برنامه‌ریزی شده است كه رشته پرستاری سنتی نیز راه‌اندازی شود همچنین چندین درمانگاه طب سنتی در تهران راه‌اندازی شده است.

وحید دستجردی افزود: دانشكده‌های طب سنتی در شهرهای شیراز، كرمان و مشهد راه‌اندازی شده است؛ توسعه طب سنتی از اهداف ما خواهد بود كه با پایه پزشكی انجام می‌گیرد و با افرادی كه در طب سنتی ذی‌صلاح نیستند، برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha