سلامت نیوز :عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: غذاهای بیرون از خانه و آلودگی دست كودكان مهمترین عامل انتقال میكروب به بدن و بروز اسهال و استفراغ كودكان است.

آناهیتا سنایی در گفت‌وگو با فارس بیماری اسهال و استفراغ را یكی از بیماری‌های شایع فصل تابستان در كودكان بیان كرد و اظهار داشت: در فصل گرما این بیماری شدت بیشتری پیدا می‌كند.

وی گفت: كم شدن آب بدن مهمترین عارضه بیماری اسهال در كودكان است، از این رو به والدین توصیه می‌شود برای تأمین آب از دست رفته بدن كودك از پزشك راهنمایی بگیرند.

* كودكان بیشتر به دلیل میكروب‌های دست دچار بیماری می‌شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی ادامه داد: كودكان بیشتر از طریق دست‌های خود دچار بیماری می‌شوند، این در حالی است كه میكروب‌های دست با چشم، بینی و دهان كودك تماس پیدا می‌كند و همین مسئله موجب ورود میكروب به بدن كودك می‌شود.

سنایی افزود: تماس دست آلوده كودكان با دهان، بیشتر و سریع‌تر میكروب‌ را وارد بدن می‌كند، این مسئله به این دلیل است كه میكروب‌ها از طریق مخاط دهان وارد خون می‌شوند؛ توصیه می‌شود شستن مرتب دست‌ها به كودكان آموزش داده شود.

* غذاهای بیرون از منزل بیماری‌زاست

وی مصرف غذاهای آلوده را یكی دیگر از عوامل بروز اسهال و استفراغ در كودكان دانست و بیان كرد: استفاده از غذاهای بیرون از منزل، از دیگر عوامل ابتلاء به بیماری اسهال و استفراغ به شمار می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه باید از مصرف غذاهایی كه خارج از یخچال نگهداری می‌شود، پرهیز كرد، اظهار داشت: به طور معمول میكروب در غذا وجود دارد اما در فصل گرما و به دلیل نگه داشتن غذا در بیرون از یخچال، میكروب تكثیر شده و سم تولید می‌كند كه این مسئله منجر به اسهال و استفراغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha