طی روزهای شنبه و یكشنبه، ۲۳۴ متوفای كرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند فوتی‌های این بیماری در كشور در 24 ساعت به 235 نفر رسیداین هشدار، سه روز قبل هم توسط معاون كل وزارت بهداشت مطرح شد كه حالا در شهر تهران، میزان خروجی بیمارستان‌ها از میزان ورودی و بستری كووید 19 عقب افتاده است.

تهران «قرمز» شد

سلامت نیوز:طی روزهای شنبه و یكشنبه، ۲۳۴ متوفای كرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند فوتی‌های این بیماری در كشور در 24 ساعت به 235 نفر رسیداین هشدار، سه روز قبل هم توسط معاون كل وزارت بهداشت مطرح شد كه حالا در شهر تهران، میزان خروجی بیمارستان‌ها از میزان ورودی و بستری كووید 19 عقب افتاده است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ، بنا به گزارش دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، فوت كووید ۱۹ طی شبانه‌روز 6 تا 7 مرداد ماه، باز هم ركورد زد و تعداد فوتی‌های این بیماری ویروسی در كشور در این بازه زمانی 24 ساعته به 235 نفر رسید. بنا به اعلام سیماسادات لاری، در این فاصله زمانی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به كووید۱۹ در كشور شناسایی شد كه هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران كووید۱۹ در كشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

همچنین به دنبال فوت ۲۳۵ بیمار كووید۱۹، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید. لاری اعلام كرد كه تاكنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند اما ۳۹۰۲ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، به دنبال افزایش سه استان به فهرست استان‌های در وضعیت قرمز كشور، استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، كرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، كهگیلویه و بویراحمد، مركزی، یزد، گیلان و قم هم به وضعیت هشدار رسیده‌اند. 

در حال حاضر و بنا به اعلام معاون درمان وزارت بهداشت، در هر استان تعدادی بیمارستان در نظر گرفته شده تا به عنوان بیمارستان كرونا خدمت دهند و اگر ظرفیتش مازاد باشد، بیمارستان دوم ارایه خدمت می‌كند تا مردم در این دوران احساس مشكل نكنند. قاسم جان‌بابایی دیروز خبر داد كه علاوه بر 200 بیمارستان در كشور كه خدمات كرونا را به صورت خاص ارایه می‌دهند و شامل دو الی سه بیمارستان در هر استان كشور است، بنا در ابلاغ رسمی به تمام بیمارستان‌ها، مقرر شده در هر بیمارستان، یك یا دو بخش برای بستری مراجعات احتمالی مبتلایان كرونا به دلیل پر شدن ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌های آموزشی ایجاد شود و اگر بیمار كرونایی داشته باشند این بیماران را بستری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha