وزیر بهداشت گفت : پرداخت بیمه ها بسیار با تاخیر صورت می گیرد و هر وقت اشاره ای در خصوص پرداخت بیمه ها شده است، گفته اند كه وزارت بهداشت نمی تواند هم خریدار خدمت باشد هم فروشنده خدمت و این در حالی است كه سازمان تامین اجتماعی ده هزار تخت بیمارستانی دارد و به همین خاطر هم خریدار خدمت است هم فروشنده خدمت.

پرداخت بیمه ها بسیار با تاخیر صورت می گیرد
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پرداخت بیمه ها بسیار با تاخیر صورت می گیرد.
 وزیر بهداشت و درمان در ارائه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه و تشریح چالش های موجود در این بخش، در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بدهی های سازمان های بیمه گر به این وزارتخانه گفت: پرداخت بیمه ها بسیار با تاخیر صورت می گیرد و هر وقت اشاره ای در خصوص پرداخت بیمه ها شده است، گفته اند كه وزارت بهداشت نمی تواند هم خریدار خدمت باشد هم فروشنده خدمت و این در حالی است كه سازمان تامین اجتماعی ده هزار تخت بیمارستانی دارد و به همین خاطر هم خریدار خدمت است هم فروشنده خدمت.
وی با بیان اینكه هزینه یك تخت بیمارستانی تامین اجتماعی 4 برابر هزینه تخت وزارت بهداشت است گفت: بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح 7 هزار و 30 میلیارد ریال بدهی به دستگاههای درمانی و دانشگاهها دارند.
وزیر بهداشت خاطر نشان كرد: كارانه پرسنلی پرستاران و پزشكان در اكثر مناطق عقب افتاده است و این مسئله باید به صورت جدی تر پیگیری شود همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای بخش های مختلف حوزه سلامت باید تامین و مورد توجه مسئولان قرار گیرد چراكه به ازای هر سه نفر یك نفر جایگزین در نظام سلامت وارد می شود.
دكتر دستجردی ابراز داشت: اعزام نیروهای متخصص به مناطق مختلف 40 تا 70 درصد افزایش داشته است و عزم جدی وزارت بهداشت، دولت و مجلس باید بر این باشد كه نیاز نیروهای متخصص در كشور مرتفع شود.
وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده در سال 2007 در كشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی، میانگین پرداخت از جیب مردم 18 درصد، از بیمه های دولتی 34 درصد، دولت 25 درصد و بیمه های خصوصی 18 درصد و 4 درصد هم برای سایرین بوده است و این در حالی است كه در حساب های ملی سلامت پرداخت از جیب مردم 54 درصد، بیمه های سلامت دولتی 6/18 درصد، بیمه های خصوصی 3/7 درصد و منابع داخلی دولتی 20 درصد اعلام شده است.
دكتر دستجردی در خصوص سرانه كل هزینه سلامت هر ایرانی ادامه داد: هزینه سلامت هر ایرانی از سال 81 تا 87 2924 ریال بوده است و نسبت به سال 81 كه 751 ریال اعلام شده دارای رشد بوده ولی با توجه به تورم هنوز كارساز نیست.
وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان كرد: براساس مقایسه بودجه كل كشور با بودجه وزارت بهداشت نمی توانیم به اهداف كاهش هزینه از جیب مردم به صورت كامل برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha