چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 29752
سلامت نیوز :معاون مركز سلامت محیط و كار گفت: برای جلوگیری از انتقال مسمومیت غذایی، محتویات كنسروها حداقل به مدت 2 دقیقه گرم شوند.
مهندس غلامی  ضمن بیان این مطلب گفت: انواع و اقسام مواد غذایی به صورت كنسرو شده در بازار موجود می‌باشد كه توجه به سلامت بودن آنها بسیار مهم و ضروری است.
وی با تاكید بر این كه حتماً محتویات كنسرو باید گرم شود، درخصوص نحوه گرم كردن آن گفت: پس از شستشوی قوطی كنسرو آن را باز كرده و محتویات كنسرو را در داخل ظرف ریخته و سپس آن رابه مدت حداقل 2 دقیقه گرم كنید.
معاون مركز سلامت و محیط كار درخصوص كنسرو تن ماهی نیز گفت: مسمومیت از طریق كنسرو ماهی آلوده، بسیار زیاد است و این مسمومیت باعث انتقال سم بوتولیسم به بدن می‌شود كه از بدترین نوع مسمومیت‌های غذایی است و حتی منجر به مرگ شخص می‌شود بنابراین لازم است كه محتویات تن ماهی با 70 درجه سانتی‌گراد كاملاً گرم شود.
وی درادامه افزود: ظاهر كنسرو نیز باید سالم باشد، فرورفتگی و یا بادكردگی در آن مشاهده نشود. البته اگر كنسرو باد كرده است می‌توان با انگشت شصت و سبابه روی كنسرو فشار وارد كرده و در صورت برگشت، كنسرو فاسد است و باید معدوم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha