سلامت نیوز :معاون درمان اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را منوط به تصمیم شورای عالی بیمه خدمات درمانی و مصوبه هیأت دولت است.
دكتر سیدحسن امامی رضوی به مناسبت سالگرد تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت 6 ماه پیش نظرات و پیشنهادات خود برای اجرای هرچه بهتر این قانون را به شورای عالی بیمه خدمات درمانی ارائه كرده و منتظر است تا این شورا در این خصوص تصمیم‌گیری كرده و با ارائه تصمیم خود به هیأت دولت مصوبه اجرایی این قانون به وزارت بهداشت برسد.
وی افزود: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری كه كیفیت خدمات پرستاری را ارتقا می‌دهد ولی برای اجرا نیاز به بسترسازی دارد زیرا اجرای آن با شرایط كنونی كمكی به افزایش تعرفه‌های این قشر زحمتكش نمی‌كند.
امامی رضوی در ادامه اظهار داشت: مبالغی كه هم اكنون بیمه‌ها به مراكز درمانی تحت امر وزارت بهداشت می‌دهند با لحاظ كردن هتلینگ این مراكز محاسبه می‌شود و اگر بخواهیم كارانه پرستاران را نیز از همین مبالغ بپردازیم با یك تقسیم‌بندی جدید قابل اعمال است ولی این مبلغ قابل ملاحظه نخواهد بود.
وی گفت: خواست قانونگذار و پیشنهاددهندگان این قانون به مجلس هم این نبوده است، بلكه آنها تعرفه‌های با عدد بالاتری را برای پرستاران مدنظر داشته‌اند كه اعطای این مبلغ به پرستاران هم با تصمیم شورای عالی خدمات درمانی و مصوبه دولت قابل اعمال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha