چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 297542

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید، چهار و ۲۷ بیمار نیز در آی سی یو هستند.

۴۰۲۷ بیمار کرونا در آی سی یو هستند

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید، چهار و ۲۷ بیمار نیز در آی سی یو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هشتم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ رسید.


وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.


معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۹ هزار و ۱۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
  



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha