چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

«من از راه دور میتونم کار شما رو رفع کنم. شما فقط ورد بخون و تموم!»

پای بساط چند فالگیر!

سلامت نیوز: «من از راه دور میتونم کار شما رو رفع کنم. شما فقط ورد بخون و تموم!»

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه خراسان نوشت: «دیگه چی از این بهتر میخوای؟! دهن یارو بسته میشه و خلاص. بده بره خودتو خلاص کن!»، «بده بره!» یعنی پول را به فالگیر بده و طلسم را بگیر و دهان طرف مقابل را در فلان معامله ببند. اینها تشویق های یک کاربر به کاربر مردد دیگر بود که در کامنت های صفحه یک «فالگیر» رد و بدل می شد.

واقعا عجیب است دنیای فال و فالگیری و طلسم و این حرف ها. خیلی از ما آن قدیم ها از دو - سه مدل فال بیشتر نشنیده بودیم که یکی فال قهوه بود و یکی هم فال کف دست. اما ظاهرا به لطف گسترش فضای مجازی و این که آدم ها لازم نیست برای ساختن مدل های جدید «فال» زحمت خاصی بکشند، امروز با انواع و اقسام فال ها روبه رو هستیم.

فال ترکیبی!

فالگیرهای امروزی حتی کار خودشان را هم ساده کرده اند. چگونه عرق چهل گیاه که عصاره چند گیاه است توسط عطارها برای امراض مختلف پیشنهاد می شود، فالگیرها هم  آنجاهایی که کار افراد پیچ خورده است، «فال ترکیبی یا کلی یا کامل» را پیشنهاد می دهند.

با یکی از این فالگیرها که خانم کم حوصله ای هم به نظر می رسد و شماره اش را روی صفحه مجازی اش گذاشته، تماس می گیرم. کم و کیف فال و قیمت ها را با احتیاط می پرسم که مبادا تماس را قطع کند، به نظرم وقت مناسبی تماس نگرفتم چون حال و حوصله پاسخ دادن نداشت. می گوید: فال مربوط به شغل و کار و بازار ۳۰هزار تومان باید واریز کنید و اگر وقت داشته باشم، زمان تماس را می گویم شما تماس می گیرید و نتیجه را می گویم. ولی اگر فال کلی بخواهید یعنی برای مسائل احساسی، عشق، شغل، شکست کاری و اجتماعی یا شکست عشقی و... هزینه اش ۶۰ هزار تومان می شود.

ادامه گفت وگوی من با فالگیر:

چند دقیقه زمان می بره؟

حدود ۱۰ دقیقه.

با فالتون مشکلم حل میشه؟

اون رو دیگه من نمی دونم...

فال آینده از ۶۰ تا۳۰۰ هزار تومان

این فالگیر کم حوصله مدعی است، در فالش آینده را هم می بیند. روی صفحه اش نوشته است: پیش بینی وقایع.

درباره فال آینده هم از او می پرسم:

من می خوام یک کاری توی بازار شروع کنم، میشه شما برام آینده اش رو بگید چی میشه؟

بله میشه.

هزینه اش چند میشه؟

بستگی داره سطح کار چقدر باشه. از ۱۰۰ تا۳۰۰ متغیره، ممکنه از همون مدل ۶۰ هزار تومانی ها باشه. باید ببینم موضوع تون چیه. (واقعا عصبی و بی حوصله است و چاره ای جز خداحافظی ندارم.)

فالگیری با بیش از یک دهه تجربه!

با فالگیر دیگری که مدعی بیش از یک دهه تجربه است از طریق صفحه مجازی اش ارتباط  می گیرم. بازی من با او جالب بود و هرچه بیشتر پیش می رفتم، شیادی هایش بیشتر رو می شد. پیام هایم و پاسخ هایش را ببینید:

سلام وقت به خیر. من یک مورد برای گره اقتصادی می خوام. می خوام کاری بکنید که نتیجه اش بترکونه. اگر امکانش هست. بگید باید چه کار کنم؟ و مبلغ رو هم بگید ممنون میشم.

سلام. وقتتون به خیر. می تونم بهتون طلسم بدم. مبلغش ۳۰۰ تومان میشه. پست ها و استوری های من رو ببینید تا اطمینان داشته باشید که کارتون درست پیش میره.

(پست های جدید در صفحه اش را می بینم. ابتدا تبلیغ چند فال هست مثل فال مهر و محبت، بخت گشایی، انواع طلسم های سیاه و زبان بند و سپس عکس چند رسید واریزی به کارت بانکی که مبالغ ۳۵۰ هزاری، ۲۰۰ هزاری و ... نمایش داده شده. خیلی از فالگیرها عکس این رسیدها را در صفحاتشان نمایش می دهند و آن را اعتبار و اعتماد مشتری ها  فرض می کنند.)

ببخشید یک سوال دیگه هم دارم. برای بخت‌گشایی ازدواج هزینه اش چقدره؟ یعنی اگه لازم باشه چند مرحله کار کنید چقدر باید هزینه کنم؟ پنج میلیون بیشتر میشه؟ (این رقم را می گویم که طعم طمع اش را بچشم.)

نه بیشتر نمیشه.

ممنونم ، لازمه حضوری خدمت برسم با دخترم برای بخت گشایی؟

- نه. من در شهر... هستم. (یکی از شهرهای شرقی کشور) من از راه دور می تونم کار شما رو رفع کنم شما فقط ورد بخون و تموم. (این توضیحاتش تخصصی بود که خودم هم نمی دانم چیست)

یعنی واقعا درست میشه؟ چون می خوام خواستگار بیاد پاشنه در خونه مون رو از جا دربیاره. میشه واقعا؟

- آره میشه عزیز.

( من با یک سوال او را حریص تر می کنم) چقدر اطمینان می دید؟ من اگه ۱۰میلیون بهتون بدم می تونید کاری بکنید که کار خودم درست بشه و دخترم هم خوشبخت بشه؟

۱۰۰درصد اطمینان کامل داشته باشید.

(ادامه بازی من با فالگیری که هیچ وقت فکرش را نمی کرد از یک مشتری پیشنهاد ۱۰ میلیونی بگیرد) می تونی یک کم کمتر بگیری مثلا ۸ میلیون بگیری ولی همون کار رو برام انجام بدی با همون اثر؟

باشه عزیز مشکلی نداره.

یک سوال دیگه هم داشتم. برای کارای سیاسی هم می تونی کاری انجام بدی؟ مثلا رای آوردن و این طور کارها. مثلا من برای فوتبال شنیدم که با طلسم و این جور چیزها یک کارهایی می کنند. شما می تونی کاری انجام بدی؟

آره می تونم کاری بکنم که طرف توی چشم همه عزیز بشه و راحت رای بیاره.

واقعا؟ تا به حال انجام دادی؟

برای رای آوردن نه. ولی برای یک کار دیگه که طرف می خواست مدیرعامل بشه، انجام دادم...

نرخنامه فالگیر گران

آقای فالگیر که بر خلاف آن خانم فالگیر بسیار پرحوصله بود، تمام وقت هم آنلاین بود و فوری پاسخم را می داد. میان گفت وگویم با این فالگیر پرحوصله، یکی دیگر از فالگیرها که اجازه بدهید نامش را «فالگیر گران» بگذارم پاسخ پیامم را داد. سوال من همان سوال گره گشایی برای کار اقتصادی بود که «فالگیر گران» لیست قیمت هایش را برایم فرستاد، لیستی شامل ۲۵ خدمت فالگیری و طلسم!:

طلســـم بخت‌گشایی ۸۰۰ هزار تومان

طلســـم مهر و محبت ۷۰۰ هزارتومان

طلسم مرجان برای رسیدن به معشوق ۹۰۰هزار تومان

طلسم برای جذب جنس مخالف ۸۰۰ هزار تومان

طلسم کارگشایی ۸۰۰ هزارتومان

طلسم زبان بند هفت میخ یک میلیون تومان

طلســم حرارتی ۸۰۰ هزار تومان

طلسم در بند کردن و خواب‌بند معشوق ۸۰۰  هزار تومان

جدایی بین دو نفر ۸۰۰ هزار تومان

طلسم برای گشایش در کل امور زندگی ۹۰۰ هزار تومان

طلسم هفت حصار دو میلیون تومان

طلسم برای دفع خشم و آرامش ۵۰۰هزار تومان

طلسم دفع جن و همزاد ۸۰۰ هزارتومان

طلسم رسوا کردن و بی آبرویی دشمن ۸۰۰هزار تومان

طلسم خمسه یا پنج انگشت ۸۰۰

طلسم خشت سفید یک میلیون تومان

طلسم محبت یهودی تخم مرغ یک میلیون تومان و...

بازی  با سنت های الهی ؟

یک انسان با توانایی های محدود خود، چگونه می تواند قواعد و سنت های الهی را از میان بردارد و با این ادعاها کاسبی و کلاهبرداری کند. طبق فتاوای صریح مراجع تقلید این گونه موارد کاملا مردود است و در شمار خرافات محسوب می شود. چنان چه آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ این سوال که طلسم از نظر شرعی چه حکمی دارد، نوشته اند: این کار حرام است.

با این حال فال و فالگیری و طلسم از دیرباز بوده است و احتمالا از میان هم برداشته نمی شود اما دین مبین اسلام و فرهنگ زیست ایرانی آن قدر فاخر و ارزشمند هست که نیازی نباشد، مومنان به این خرافات متوسل شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha