چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه از آرایشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز حساس در زمینه مقابله با کرونا یاد کرد و گفت: تا کنون حتی یک آرایشگاه متخلف هم در کرمانشاه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب یا جریمه نشده است.

چطور در آرایشگاه کرونا نگیریم؟

سلامت نیوز: رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه از آرایشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز حساس در زمینه مقابله با کرونا یاد کرد و گفت: تا کنون حتی یک آرایشگاه متخلف هم در کرمانشاه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب یا جریمه نشده است.

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه کندوله در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آرایشگاه‌های زنانه به واسطه تعامل نزدیکی که در آنجا بین افراد وجود دارد، از مراکز حساس در زمینه بیماری کرونا به شمار می‌رود و از همین رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز بسیار مهم است.

وی از تشدید نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌ها و رعایت بهداشت در آنها خبر داد و افزود: طی بازدیدهایی که داشتیم نزدیک به 100 درصد آرایشگاه‌های زنانه تمام موارد بهداشتی را رعایت کرده و موردی از تخلف، جریمه و یا پلمب نداشتیم.

به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه، تا کنون موردی از مبتلا شدن آرایشگران کرمانشاه نیز به بیماری کرونا گزارش نشده است.

کندوله با بیا اینکه در گذشته ضذعفونی سالن‌های آرایشگاه دو تا سه بار در هفته انجام می‌شد و اکنون به صورت روزانه صورت می‌گیرد، یادآور شد: آرایشگران صندلی‌ها، سطوح و آینه‌ها را باید هر روز ضدعفونی کنند و وسایل مورد استفاده مانند قیچی، موچین و ... باید بعد از استفاده برای هر مشتری ضدعفونی شود.

وی تاکید کرد: بهتر است افراد وسایل شخصی خود را همراه داشته باشند تا از وسایل مشترک استفاده نشود.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه استفاده از روپوش، ماسک و دستکش برای آرایشگران و استفاده از ماسک برای مشتریان در آرایشگاه‌ها را ضروری دانست.

کندوله اضافه کرد: از سوی دیگر با هدف جلوگیری از ازدحام مشتریان در آرایشگاه نوبت دهی از قبل انجام می‌شود و پذیرش افراد در زمان مشخص محدود خواهد بود. همچنین توصیه شده از ورود همراه اضافه و یا کودکان در آرایشگاه‌ها خودداری شود.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه با بیان اینکه رفتار مردم برای مقابله با کرونا در آرایشگاه‌ها بسیار خوب است، افزود: بسیاری از مردم فقط برای کارهای ضروری به آرایشگاه مراجعه می‌کنند و کارهای زیبایی جانبی را به زمانی که وضعیت بیماری بهتر شود، موکول کرده اند.

کندوله خاطرنشان کرد: توصیه ما هم این است که افراد خدمات زمان‌بر و غیرضروری مانند انواع کاشت، تتو، پاکسازی پوست و ... را فعلا متوقف کنند تا زمان کمتری در آرایشگاه باشند.

وی همچنین به افراد توصیه کرد در چنین شرایطی به هیچ عنوان سراغ آراشگاه‌های غیرمجاز یا ارائه خدمات در منزل نروند و فقط از خدمات 1160 آرایشگاه مجازی که در کرمانشاه داریم، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha