چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 297557

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرد، روسیه به دنبال آزمایش واکسن کووید-۱۹ ظرف چند هفته آتی است، اگرچه این کشور هنوز زمان دقیقی را برای انجام این آزمایش اعلام نکرده است.

روسیه واکسن کرونا را آزمایش می‌ کند؛ به زودی

سلامت نیوز: شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرد، روسیه به دنبال آزمایش واکسن کووید-۱۹ ظرف چند هفته آتی است، اگرچه این کشور هنوز زمان دقیقی را برای انجام این آزمایش اعلام نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سی.ان.ان گزارش داد، مقام‌های روسی گفته‌اند که امیدوارند اجازه انجام آزمایش برای واکسن ساخته شده توسط موسسه گامالیا مستقر در مسکو را در تاریخ ۱۰ اوت یا زودتر به دست بیاورند و هر زمان که اجازه استفاده عمومی از این واکسن داده شود، بهیاران و خط مقدم سلامت نخستین افرادی هستند که آن را دریافت می‌کنند.

شبکه خبری سی.ان.ان به این مساله اشاره کرد که نمی‌تواند صحت ایمن بودن یا تاثیر پذیری این واکسن را بدون داده‌های منتشر شده درباره آزمایش آن اعلام کند.

روسیه گفته که قصد دارد تا داده‌های مربوط به آزمایش را اوایل اوت منتشر کند؛ اگرچه منتقدان پیش بینی می‌کنند که این کشور برای حفظ جایگاهش در برابر دیگر قدرت‌های جهانی عجله زیادی برای تولید واکسن دارد.

اما مقام‌های روسی از سرعت تولید واکسن دفاع کرده و علت را افزایش و رشد شیوع ویروس در کشور می‌دانند.

واکسن روسی هنوز نیازمند اتمام فاز دوم آزمایش است که به گفته مقام‌های مسکو این مساله تا سوم اوت تکمیل می‌شود. سومین مرحله، در همان زمان و با واکسینه کردن خط مقدم نیروهای بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وزارت دفاع روسیه گفته که سربازان روسی به صورت داوطلبانه در آزمایش‌ها بر روی انسان، واکسینه شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha