چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 29756

مدیر انجمن خیریه دیابت مازندران گفت: حدود 15 درصد مردم جامعه مبتلا به دیابت هستند.

15 درصد مردم مبتلا به دیابت هستند
سلامت نیوز :مدیر انجمن خیریه دیابت مازندران گفت: حدود 15 درصد مردم جامعه مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش فارس ، سید جعفر اسدالله‌پور گفت: از این تعداد جمعیت تنها نیمی از جمعیت از بیماری خود مطلع هستند و از این تعداد نیز، تنها نیمی از آنان اقدام به درمان بیماری خود میكنند.
وی بیان داشت: در استان مازندران 5 هزار نفر كارت یكپارچه‌سازی دریافت كرده‌اند تا در شناسایی بیماران موفق‌تر عمل كنیم.
مدیر انجمن خیریه دیابت مازندران یادآور شد: برای 4 هزار و 500 نفر از این تعداد، پرونده تشكیل شده و پلاكدار هستند كه در مواقع اضطراری شناسایی شده و از خدمات این انجمن بهره‌مند هستند.
وی اظهار داشت: خدمات پزشكی برای بیماران بی‌بضاعت رایگان و برای افراد دارای وسع مالی با تخفیف ویژه همراه است.
مدیر انجمن خیریه دیابت استان مازندران افزود: دیابت اختلالی در سوخت و‌ ساز بدن است كه در آن یا انسولین به میزان كافی در بدن وجود ندارد و یا انسولین موجود قادر نیست تا وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
اسدالله پور خاطرنشان كرد: این بیماری یك بیماری حساس است و اگر بیماری در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشد دچار مشكل می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در این زمینه اضافه كرد: در استان مازندران، در حال حاضر با افزایش اطلاع‌رسانی درباره این بیماری و فعال كردن دفتر در شهرستان‌ها، موفقیت‌های فراوانی كسب شده و بیماران شناسایی و در حال شناسایی هستند.
اسدالله‌پور ادامه داد: این انجمن در دوره جدید خود از سال 87 تاكنون، در شهرهای بهشهر، ساری، نكا، گلوگاه، جویبار، قائمشهر، بابل، بابلسر، تنكابن، رامسر و آمل فعالیت خود را آغاز كرده و با شناسایی 5 هزار نفر بیمار دیابتی در مازندران، توانسته خدمات ارزنده‌ای را به این قشر ارائه كند.
مدیر انجمن دیابت مازندران گفت: در مجموع بیماران دیابتی به دو دسته تقسیم می‌شوند كه تیپ یك آن شامل 10 درصد كل دیابتی‌ها است كه این افراد از خردسالی و كودكی دچار این بیماری‌ بوده و بیماری آنان قابل پیشگیری نیست و حتما باید انسولین مصرف كنند.
اسدالله‌پور اظهار داشت: تیپ 2 این بیماری كه حدود 90 درصد كل دیابتی‌ها را تشكیل می‌دهند تا حدود زیادی می‌توانند بیماری خود را درمان كنند و حتی در برخی موارد، با مصرف قرص نیز، این بیماری درمان می‌شود.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران دیابتی در مازندران یادآور شد: تحویل رایگاه بیش از 6 هزار دستگاه تست قند خون، تحویل رایگان 10 هزارسرنگ تزریق انسولین، ارجاع 4 هزار و 500 مورد از بیماران به پزشكان متخصص و آزمایشگاه، ارائه بسته‌های آموزشی رایگان، معرفی 100 بیمار دیابتی به بانك‌های عامل برای دریافت تسهیلات، برگزاری 150 دوره كلاس آموزشی، اعزام بیماران به سفرهای زیارتی و توریستی و عقد قرارداد با بیمه تكمیلی با 60 درصد تخفیف از جمله عملكردهای ما در این مدت بوده است.
اسدالله‌پور در ادامه از بیماران دیابتی خواست تا با تشخیص به موقع بیماری خود و انجام یك آزمایش ساده از سلامت خود آگاه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha