مصرف قهوه، نوشابه، شكلات و سایر مواد غذایی كافئین دار،‌ در ایجاد بوی بد بدن تاثیر گذار است. و كم كردن مصرف كافئین از برنامه غذایی روزانه برای جلوگیری از این امر بسیار مؤثر است.

سلامت نیوز :مصرف قهوه، نوشابه، شكلات و سایر مواد غذایی كافئین دار،‌ در ایجاد بوی بد بدن تاثیر گذار است. و كم كردن مصرف كافئین از برنامه غذایی روزانه برای جلوگیری از این امر بسیار مؤثر است.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اعلام كرد:‌ نوشیدن میزان كافی آب و مایعات، غدد ترشح كننده را فعال كرده و باعث رقیق شدن عرق و در نتیجه در كاهش بوی بد بدن مؤثر است.
بنابراین گزارش، ‌حمام كردن و شستشوی به موقع لباس ها می تواند شروع خوبی برای جلوگیری از این امر باشد و همچنین استفاده از دئودورانت ها و ضد عرق ها نیز مؤثر است.
این گزارش می افزاید،‌ دئودورانت ها یا همان اسپری های زیر بغل و ضد عرق ها وقتی استاندارد هستند كه پس از مصرف بتوانند حداقل 20 درصد از میزان تعریق یك ناحیه بكاهد و به طور كلی هدف از كاربرد مواد ضد عرق و بوبر افزایش بهداشت فردی است.
بر اساس این گزارش، اكثر دئودورانت ها حاوی آلومینیوم یا روی هستند،‌ كه هر دو این عناصر برای مقابله با باكتری های تولید كننده بوی بد كارآمد هستند دئودورانت ها اگر چه به علت داراد بودن اسانس،‌ پوست را خوشبو می كنند ولی در میزان تعریق نقشی ندارند بنابر این در كنار آنها به مواد ضد عرق نیز نیاز است.
این گزارش حاكیست،‌ در كنار سایر محصولات جدیدی كه در قالب انواع مام های مایع و صابونی به بازار آمده كه تركیبی از مواد ضد عرق و خوشبو كننده است اما در صورتی كه بهداشت فردی و شستشوی مرتب و انتخاب صحیح پوشاك وجود نداشته باشد،‌ كاربرد این مواد به خصوص اسپری های خوشبو كننده زیر بغل نه تنها كارساز نبوده بلكه بوی تركیبی حاصل از بدن بسیار آزار دهنده تر خواهد شد.
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی همچنین اعلام كرد: برخی از بوهای زننده بدن می تواند ناشی از بیماری یا مشكلات جسمی مانند دیابت و ‌بیماری های كبدی باشد.
گفتنی است: خوردن برخی از غذاها نیز می توانند بر بوی بدن تاثیرگذار باشد و غذاهای تند و تلخ، با بوهای نافذ معمولا تاثیری منفی بر بوی بدن دارند. سیر،‌ زیره و كاری نمونه هایی از اینگونه غذاها هستند و كمبود روی می تواند در ایجاد بوی بد بدن مؤثر باشد زیرا این ماده به دفع سموم كمك می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha