رئیس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، در مورد اهمیت استفاده از عینک آفتابی با توجه به مناطق جغرافیایی، توضیحاتی را ارائه داد.

عینک آفتابی در کدام مناطق لازم تر است/آسیب های اشعه فرابنفش

سلامت نیوز:رئیس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، در مورد اهمیت استفاده از عینک آفتابی با توجه به مناطق جغرافیایی، توضیحاتی را ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سید فرزاد محمدی، در گفتگوی اینستاگرامی به توضیحاتی پیرامون استفاده از عینک آفتابی پرداخت.


وی با این توضیح که استفاده از عینک آفتابی فقط مختص روزهای گرم سال و فصل تابستان نیست، گفت: نکته ای که وجود دارد، این است که در تابستان نور خورشید با فاصله کمتری به زمین می رسد و باعث می شود گرما در زمستان کمتر باشد. در حالی که استفاده از عینک آفتابی برای همه فصول سال توصیه می شود.


محمدی با اشاره به اشعه فرابنفش نور خورشید که با آسیب هایی برای چشم همراه است، افزود: آنچه ما را نگران می کند، شدت اشعه فرابنفش در ورود به چشم است.


رئیس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت استفاده بیشتر از عینک آفتابی در تابستان، تاکید کرد: نکته ای که نباید فراموش کنیم، اهمیت استفاده از عینک آفتابی در ارتفاعات است که اشعه فرابنفش شدت بیشتری دارد. 


وی توضیح داد: به رغم اینکه در ارتفاعات هوا خنک تر است، اما نباید فکر کنیم که استفاده از عینک آفتابی اهمیتی ندارد. برعکس، عینک آفتابی در ارتفاعات و جاهایی که به خط استوا نزدیک تر است، بیشتر توصیه می شود.


محمدی افزود: البته در استفاده از عینک آفتابی، فضای اطراف را هم باید مدنظر قرار داد. هر چه فضا و محیطی که در آن موقعیت زندگی می کنیم و یا قرار داریم، مسطح تر باشد، استفاده از عینک آفتابی بیشتر مورد تاکید است. مثلا روی آب، مجاورت مناطق برفی و زمین ماسه ای و...، بایستی از عینک آفتابی بیشتر استفاده کنیم.


وی ادامه داد: نوع تعامل انسان با محیط، تعیین کننده استفاده از عینک آفتابی است. ضمن اینکه همین جا بگویم که عینک آفتابی همراه با کلاه و استفاده از کرم های ضد آفتاب، برای سلامت پوست و چشم ها، مفید و ضروری است.


محمدی به آسیب های اشعه فرابنفش بر روی پوست چشم و مخاط آن اشاره کرد و گفت: سه مدل اشعه فرابنفش از نور خورشید خارج می شود که دو نوع A و B ، با آسیب پذیری همراه هستند. البته در همین جا باید بگویم که نوع B نیز از آسیب بیشتری برخوردار است.


رئیس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، افزود: آسیب های اشعه فرابنفش به دو شکل بروز می کند که نوع حاد آن بیشتر متوجه افرادی است که در معرض نوع شدید تابش ها قرار دارند. مثل کسانی که جوشکاری می کنند، ملوانان و کسانی که مدت طولانی قایق سواری و اسکی می کنند.


وی گفت: سوختگی سطح چشم و پلک در نوع حاد اشعه فرابنفش اتفاق می افتد.
محمدی افزود: نکته ای که نباید فراموش کرد، زندگی با نوع تحمیلی اشعه فرابنفش است که شایع است. یعنی، چشم ها به طور مداوم در معرض این اشعه قرار دارد و ما باید به فکر حفاظت از آسیب های اشعه فرابنفش باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha