چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
سلامت نیوز :فرمانده نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز گفت: مشكل و معضل اعتیاد با دستگیری و زندانی كردن معتادان حل نخواهد شد.

به گزارش فارس همایش مبارزه با مواد مخدر صبح امروز با حضور استاندار البرز در این شهرستان برگزار شد.
سردار علیرضا اكبر‌شاهی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: نیروی انتظامی برای مبارزه با معضل اعتیاد تلاش‌ها جانفشانی‌های بسیاری انجام داده‌اند كه از جمله می‌توان به اهدای هزاران شهید و بیش از 12 هزار جانباز اشاره كرد.
وی افزود: معضل اعتیاد با تلاش و همكاری همه دستگاه‌ها، عزم ملی و فرهنگ‌سازی صحیح كنترل خواهد شد.
این مقام انتظامی در ادامه به آمار كشفیات نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز طی دو سال اخیر اشاره كرد و گفت: در سال‌های 88 و 89 در مجموع 35 تن مواد مخدر تنها در این دو استان كشف شده است.
وی با بیان اینكه در سال 89، 494 مرحله پاكسازی منطقه‌ای توسط كلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در این دو استان انجام شده است گفت: متأسفانه سن مصرف مواد مخدر و اعتیاد در كشور كاهش یافته و این در حالی است كه همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی تلاشی شبانه‌روزی در راه كاهش این معضل انجام داده‌اند.
سردار اكبر‌شاهی با تأكید بر اینكه مشكل اعتیاد با زندانی‌كردن معتادان حل نمی‌شود گفت: تجارب و آمارها نشان می‌دهد كه در صورت زندانی كردن معتادان آسیب‌های دیگری ایجاد شده و به همین دلیل ما نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.
وی در پایان تأكید كرد: برای موفقیت و حصول نتیجه در كاهش اعتیاد نیازمند فرهنگ‌سازی، عزم‌ملی و مقابله جدی با توزیع‌كنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ هستیم.
لازم به توضیح است تا لحظاتی دیگر مقادیری از انواع مواد مخدر كه با تلاش مأموران شهادت طلب نیروی انتظامی كشف و ضبط شده است با حضور عیسی فرهادی استاندار البرز و فرماندهی و ارشد نیروهای استان‌ تهران و البرز معدوم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha