چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 29765
سلامت نیوز : رئیس دامپزشكی نوشهر گفت: با همكاری مدیریت مركز تفریحی توریستی پارك جنگلی سیسنگان و شبكه دامپزشكی نوشهر، تست مشمشه بر روی اسب‌های مورد استفاده در این پارك انجام شد.

به گزارش فارس علی رضوی‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از مركز تفریحی توریستی پارك جنگلی سیسنگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبكه دامپزشكی در راستای وظیفه‌مندی خود در حراست از سرمایه ملی و حفظ بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترك انسان و دام از اسب‌های مورد استفاده در پارك جنگلی سیسنگان تست بیماری مشمشه به‌عمل آورد.
وی ادامه داد: بیماری مشمشه یكی از بیماری‌های باكتریایی مسری و خطرناك است كه اغلب سبب ابتلای تك سمی‌ها می‌شود.
رئیس دامپزشكی نوشهر گفت: این بیماری كه از بیماری‌های مشترك بین انسان و دام به‌شمار می‌رود به شدت كشنده بوده و از اهمیت بالایی در جمعیت‌های اسب برخوردار است.
وی بیان كرد: با انجام تست مشمشه در سال 89 و همچنین 90 از حدود 40 راس اسب هیچگونه مشكلی وجود نداشته و هیچ نمونه‌ای نیز مشاهده نشد ضمن اینكه همه این اسب‌ها سالم بوده و از گواهی سلامت برخوردار هستند.
رئیس شبكه دامپزشكی نوشهر با بیان اینكه همچنین این اسب‌ها علیه بیماری شاربن واكسینه و داروی ضدانگل نیز مصرف شده است، تصریح كرد: در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی سال گذشته موضوع تست مشمشه اسب‌های مجتمع تفریحی و نمونه گردشگری سیسنگان مطرح و در بهار 89 نیز سه مرحله تست انجام و برای تمامی اسب‌های مجموعه گواهی سلامت صادر شد.
رضوی‌زاده با تاكید بر اینكه به كسانی كه اسب‌هایشان از گواهی سلامت صادره از سوی دامپزشكی نوشهر برخوردار نباشند اجازه فعالیت داده نخواهد شد، بیان كرد: سال قبل 37 مورد گواهی سلامت برای اسب‌های مجموعه صادر شده كه هم اینك مجاز به فعالیت هستند.
وی افزود: یكی از اهداف ما در این طرح مصون نگه داشتن مردم از بیماری‌های احتمالی است.
رضوی‌زاده گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و استقبال مردم در استفاده از اسب و با نظر به اینكه بیماری مشمشه بیماری مشترك انسان و دام است باید از صحت و سلامت این اسب‌ها مطمئن می‌شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha