سلامت نیوز : شانزدهمین همایش سالانه انجمن داروسازان ایران صبح امروز 8 تیر در هتل المپیک آغاز به کارکرد.
دکتر مهرداد اردشیری دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نقش داروسازان در درمان نظام سلامت مسائل درگیر جامعه داروسازی مشکلات داروسازان تعرفه ها بیمه ها مالیات و مشکلات صنعت دارو از جمله محورهای مورد بررسی در این همایش دو روزه است.
وی در ادامه گفت: ما بر این باوریم که ارتباط داروسازان با سایر اقشار جامعه باید روز به روز افزایش یافته و داروسازان علاوه بر مشاوره علمی دارویی در امور مرتبط به پیشگیری از بیماریها و حفظ سلامت نیز فعال تر و پویاتر از گذشته باشند.
دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالانه انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه بیش از 500 نفر از داروسازان سراسر کشور در این همایش دو روزه حضور دارند بیان داشت: در اکثر همایشهای مرتبط با دارو بیشتر به معرفی کاربرد درمانی داروها و یافته های جدید علمی در این حوزه پرداخته می شود و در نتیجه نقش داروسازان در حیطه بهداشت و سلامت کمتر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که پرداختن به جایگاه علمی و اجتماعی داروسازان و تلاش در ارتقای نقش آنها می تواند تحولی چشمگیری در سلامت جامعه را در پی داشته باشد.
اردشیری در ادامه گفت: آگاهی رساندن در زمینه عملکرد داروها نحوه مصرف صحیح دارو و تلاش برای جلوگیری از مصرف بی رویه و خود سرانه دارو از مهمترین ارکان فعالیت داروسازان بوده و این رسالت با ارتباط هر چه بیشتر و مداوم کارایی بیشتری خواهد داشت.
دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالانه انجمن داروسازان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش دو روزه عنوان کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش ارتقا نقش داروسازان در درمان و نظام سلامت جامعه بوده که برگزاری همایش هایی ازاین دست با حضور گروه های مختلف داروسازی می تواند اثرات مفید و مطلوبی در جامعه داشته باشد.
اردشیری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دستاوردهای حاصل از این همایش بتواند گامی هر چند کوچک در خدمت به مردم داشته و ارتقا سلامت جامعه را موجب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha