سلامت نیوز : سرپرست شبكه دامپزشكی شهرستان كرمان گفت: یك‌‌هزار و 550 رأس گاو و گوساله در سطح شهرستان كرمان علیه بیماری هاری واكسینه شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دامپزشكی شهرستان كرمان، اكبر دژآهنج اظهار داشت: طی سه ماه نخست سال جاری تعداد یك‌‌هزار و 550 رأس گاو و گوساله در گاوداری‌های سطح شهرستان كرمان در مناطق پرخطر توسط بخش مبارزه شبكه دامپزشكی واكسینه شدند.
وی تصریح كرد: هاری یك بیماری حاد و كشنده ویروسی سیستم عصبی مركزی است كه بیماری اختصاصی گوشتخواران اهلی و وحشی محسوب می‌شود و به صورت تصادفی و بر اثر گزش حیوان آلوده به سایر پستانداران نیز انتقال می‌یابد.
سرپرست شبكه دامپزشكی شهرستان كرمان بیان كرد: هاری حیوانی در همه استان‌های كشور كم و بیش وجود دارد اما در صورت عدم واكسیناسیون امكان ایجاد آن در مناطق كوهستانی بیشتر است و عمده مخازن انتقال آن در حیات وحش، شغال و روباه و در مناطق شهری سگ‌های ولگرد هستند.
دژآهنج افزود: بیماری هاری از جمله بیماری‌های ویروسی مشترك بین دام و انسان است كه غیر قابل درمان بوده و واكسیناسیون یكی از بهترین راهكارهای پیشگیری از سرایت این بیماری است.
وی خاطرنشان كرد: همه دامداران باید نسبت به انجام واكسیناسیون هاری سگ‌های نگهبان خود اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha