یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 297711

درد و گرفتگی شانه‌ها و نقاطی كه با فشار دادن آنها درد شدیدی ایجاد می‌شود، خشكی و گرفتگی و كاهش دامنه حركتی شانه می‌تواند مربوط به ایجاد نقاط ماشه‌ای باشد كه می‌تواند در عضلات نگهدارنده شانه اتفاق بیفتد.

وقتی نقاطی در شانه دردناک می‌شود

سلامت نیوز:درد و گرفتگی شانه‌ها و نقاطی كه با فشار دادن آنها درد شدیدی ایجاد می‌شود، خشكی و گرفتگی و كاهش دامنه حركتی شانه می‌تواند مربوط به ایجاد نقاط ماشه‌ای باشد كه می‌تواند در عضلات نگهدارنده شانه اتفاق بیفتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،نقاط ماشه‌ای نوارهای سفت و باریك عضلانی هستند كه اطراف آنها التهاب وجود دارد و درد در آنها می‌تواند به نقاط مجاور انتشار یابد. دلایل معمول ایجاد نقاط ماشه‌ای عبارتند از ورزش بیش از حد یا عدم تحرك كمبود خواب، كمبود بعضی مواد مغذی، استرس، وضعیت‌های بد نشستن یا ایستادن و كار كردن و فشارهای ناگهانی بر غصلات.

علائم وجود نقاط ماشه‌ای: احساس درد عمیق در داخل مفصل كه حتی می‌تواند شبیه درد آرتروز باشد، تیك‌تیك مفصل شانه نیز می‌تواند توسط نقاط ماشه‌ای ایجاد شود. درد در وضعیت خمیده در تمام طول روز ممكن است به علت گره‌های عضلانی متعدد در شانه باشد و حتی می‌تواند با انقباض عضلات قفسه سینه ایجاد شود. این درد می‌تواند هنگام شب و در وضعیت‌های خاص خوابیدن تشدید شود.

درمان این بیماری پس از معاینه بیمار در كلینیك درد و با درمان‌های ساده شروع می‌شود. استفاده از داروهای ضدالتهاب خوراكی و داروهای شل‌كننده عضلانی در تجویز برخی مكمل‌ها مانند منیزیم خوراكی و استفاده از تركیبات موضعی می‌تواند قدم اول در درمان باشد. ماساژ عمقی در ناحیه نقاط ماشه‌ای خصوصا پس از سرد كردن روش مؤثری در درمان این بیماری است.

استفاده از سوزن خشك یا تزریق در نقاط ماشه‌ای راهكار دیگری است كه در درمان این بیماری كاربرد دارد. تزریق داروی بی‌حسی و استروئید در نقاط ماشه‌ای و قطع باندهای عضلانی با نیدل در حین تزریق روشی است كه در بیماران مقاوم به درمان‌های ساده كاربرد دارد. تزریق ازن جدیدترین راهكاری است كه در كلینیك‌های درد از آن استفاده می‌شود.

ازن كه به‌صورت گاز است و از اكسیژن به‌دست می‌آید با كاهش التهاب و افزایش ترمیم سبب بهبود و درمان نقاط ماشه‌ای بدون ایجاد عوارض جانبی می‌شود.توصیه به انجام ورزش‌های خاص كه عمدتا بر كشش این عضلات استوار است از عود بیماری جلوگیری كرده و درمان پایداری را ایجاد می‌كند. مراجعه بیماران با درد و گرفتگی شانه در شروع بیماری به كلینیك‌های درد درمان‌های ساده‌تر و كم‌هزینه‌تری را امكان‌پذیر می‌كند. ارسال دیدگاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha