مطالعه جدید نشان می دهد تزریق بوتاکس که برای مقابله با چین و چروک های پوست و پیشگیری از میگرن کاربرد دارد ممکن است به تسکین افسردگی هم کمک کند.

تزریق بوتاکس در تسکین افسردگی موثر است

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد تزریق بوتاکس که برای مقابله با چین و چروک های پوست و پیشگیری از میگرن کاربرد دارد ممکن است به تسکین افسردگی هم کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بررسی محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد بیمارانی که به خاطر بیماری شأن، تزریق بوتاکس دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که برای همان مشکلات تحت درمان‌های متفاوت دیگر قرار گرفتند ۴۰ تا ۸۸ درصد کمتر از افسردگی رنج می‌بردند.


«تیگران ماکونتس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این یافته‌ها بسیار جالب است چراکه درمان جدیدی را برای مقابله با افسردگی نشان می‌دهد.»
در این مطالعه، محققان ۴۰ هزار فرد درمان شده با بوتاکس را مورد بررسی قرار دادند.


محققان عنوان می‌کنند یکی از دلایل تاثیر بوتاکس به عنوان یک داروی ضدافسردگی این است که بر مناطقی از سیستم عصب مرکزی که در خلق و خو و احساسات و هیجانات دخیل است تاثیر می‌گذارد. یا اینکه ممکن است افسردگی از عوارض جانبی مشکلات مزمنی باشد که فرد با درمان آنها از افسردگی دور می‌ماند.
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۲۶۴ میلیون نفر در دنیا افسردگی را تجربه می‌کنند.


افسردگی معمولاً با روان درمانی یا دارو درمان می‌شود. اما این درمان‌ها تقریباً برای یک سوم بیماران بی اثر است. از اینرو وجود گزینه‌های درمانی دیگر بسیار مهم است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha