مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انتقادات مطرح شده از سوی وزارت بهداشت در رابطه با پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی به مراكز درمانی را ناصواب و غیرمنصفانه دانست.

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انتقادات مطرح شده از سوی وزارت بهداشت در رابطه با پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی به مراكز درمانی را ناصواب و غیرمنصفانه دانست.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین، رحمت‌الله حافظی با بیان اینكه براساس قانون سازمان تأمین‌اجتماعی باید 3 ماه پس از دریافت اسناد بیمارستان‌ها نسبت به تسویه بدهی خود اقدام كند، گفت: درحال‌حاضر اسناد مربوط به دی‌ماه تسویه شده و مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشكی مربوط به بهمن، اسفند و فروردین است كه برای تسویه این اسناد نیز اقدام خواهد شد و اسناد اردیبهشت نیز هنوز به سازمان تأمین‌اجتماعی تحویل نشده است.

وی افزایش پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشكی از 405 میلیارد تومان در سال 88 به 725 میلیارد تومان در سال 89 را از اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمارستان‌ها و مراكز درمانی طرف قرارداد طی یك سال گذشته كاهش چشمگیری داشته و از 9 ماه به 3 رسیده است.

حافظی در ادامه با تأكید بر اینكه پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشكی از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است، افزود: براساس قانون باید پس از دریافت اسناد در مدت 2 هفته 60 درصد مطالبات پرداخت شود كه درحال‌حاضر بدهی معوق سازمان تأمین‌اجتماعی تنها مربوط به پرداخت 60 درصد پرداخت اولیه است كه این موضوع نیز در آینده نزدیك محقق شده و پرداخت مطالبات مراكز درمانی طرف قراداد كاملاً منطبق با قانون خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انتقادات مطرح شده از سوی وزارت بهداشت در رابطه با پرداخت مطالبات را ناصواب و غیرمنصفانه ارزیابی كرد و افزود: طی یك سال گذشته سازمان تأمین‌اجتماعی با تمام توان در رابطه با پرداخت مطالبات مراكز درمانی طرف قرارداد اقدام كرد به نحوی كه در پایان سال گذشته وزارت بهداشت تمامی اعتبارات مجاز خود را هزینه كرد و در سال‌جاری نیز تا دو ماه آینده مطالبات معوق وزارت بهداشت از سازمان تأمین‌اجتماعی به طور كامل پرداخت خواهد شد.

حافظی نادیده گرفتن فعالیت‌های ارزشمند سازمان تأمین‌اجتماعی در رابطه با پرداخت مطالبات مراكز درمانی را اقدامی غیراخلاقی و نادرست عنوان كرد و افزود: در پس این اقدامات اهداف و اغراض سیاسی نهفته است و هدف نهایی این جریانات الحاق سازمان تأمین‌اجتماعی به وزارت بهداشت است كه این كار تكرار یك تجربه ناموفق و به نوعی بازگشت به عقب تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha