سلامت نیوز :در پی نصب آگهی‌هایی در خیابان‌ها درباره توزیع رایگان تست قند خون، رییس انجمن دیابت گفت: این دستگاه‌ها تحت نظارت انجمن توزیع نمی‌شود و به طور كلی با انجام این كار موافق نیستیم.

دكتر اسدالله رجب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: زمانی دستگاه تست قند خون به كار می‌آید كه بیمار با طرز استفاده از آن آشنایی داشته باشد و اگر پس از اندازه‌گیری قند خون خود متوجه بالا یا پایین‌تر بودن آن از حد طبیعی شد، بتواند اقدامات لازم را برای متعادل كردن قند خون انجام دهد.

وی با اشاره به درج عبارت «طرح كنترل و پیشگیری از دیابت» روی این آگهی‌ها گفت: پیشگیری و كنترل دیابت تنها با توزیع دستگاه تست قند خون محقق نمی‌شود و این كار با برنامه ملی و كشوری دیابت تفاوت دارد.

رییس انجمن دیابت در پاسخ به این پرسش كه دیابتی‌ها برای تهیه دستگاه تست قند خون باید به چه نكاتی توجه كنند، اظهار كرد: بر اساس تاكید آزمایشگاه‌های رفرانس، دیابتی‌ها دستگاههای تست قند خون را از مراكز مورد تایید وزارت بهداشت تهیه كنند. این دستگاهها باید مجوز اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت را داشته باشد.

رجب در پایان گفت: لازم است روی نوارهای قند خون - كه در داخل دستگاه‌های تست قند خون‌ قرار دارد- هولوگرام نصب شده باشد علاوه بر آن تاریخ مصرف دستگاههای تست قند خون به اتمام نرسیده باشد و طرز استفاده از آن‌ها به زبان فارسی در بسته این دستگاه‌ها موجود باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha