عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش قدرت سرایت کرونا ویروس، گفت: پیشنهاد ما در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جلسات آتی برگزاری کنکور در استادیوم‌ها از جمله استادیوم آزادی و فضای باز آن است.

برای برگزاری کنکور از استادیوم‌ها و فضاهای باز استفاده شود

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش قدرت سرایت کرونا ویروس، گفت: پیشنهاد ما در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جلسات آتی برگزاری کنکور در استادیوم‌ها از جمله استادیوم آزادی و فضای باز آن است.


  به گزارش سلتمت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مینو محرز با اشاره به جهش ویروس کرونا، گفت: در ابتدای شیوع کرونا، هر یک نفر بیمار مبتلا به کووید_۱۹ ممکن بود چهار نفر را مبتلا کند، اما با جهش ویروس، هر یک نفر مبتلا به ویروس، می‌تواند 10 نفر را مبتلا کند.
 وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، درباره برگزاری کنکور در شرایط کرونایی گفت: کنکور سراسری برای هر دانش‌آموز تعیین سرنوشت برای او محسوب می‌شود و این امتحان باید در شرایطی به دور از استرس برگزار شود. پیشنهاد ما در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جلسات آتی، برگزاری کنکور در استادیوم‌ها از جمله استادیوم آزادی و فضای باز آن است.


به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا صالحی_ فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در روزهای شیوع کرونا باید آن را مدنظر قرار داد، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در مجامع عمومی و البته شست و شوی مکرر دست‌هاست. اگر فردی احساس کرد دارای علایم بیماری کووید_19 است، لازم است نسبت به محدود کردن روابط خود و حضور در اجتماعات اقدام کند، اتاق و وسایل شخصی خود را از سایر اعضای خانواده تفکیک کند، در غیر این صورت خطر بسیاری هم خود او و هم اطرافیانش را تهدید می‌کند.


تا این لحظه واکسن کرونای تایید شده از سوی WHO اعلام نشده
وی درباره کشف واکسن ویروس کووید _19 نیز گفت: در تمام دنیا تلاش‌های گسترده‌ای برای کشف واکسن ویروس در حال انجام است و گاهی نیز نوید کشف آن از برخی نقاط دنیا به گوش می‌رسد. باید این نکته را مدنظر داشت که کشف واکسن پدیده‌ای پیچیده و نیازمند به فناوری بالایی است و تا این لحظه واکسن تایید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و یا سایر سازمان‌های مرتبط اعلام نشده است. برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی ساخت واکسن سخت است اما باید امیدوار بود که دنیا در شرف کشف واکسن کووید_ 19 است.
صالحی با اشاره به باورهای اشتباه مردم در دوران شیوع این ویروس نیز افزود: از چندی پیش تصوراتی وجود داشت که افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، به این ویروس مبتلا نمی‌شوند، اما باید این نکته را مدنظر قرار داد که تعداد بیمارانی که به مواد مخدر اعتیاد داشتند و متاسفانه جان خود را از دست دادند، تعداد اندکی نبودند.


ماسک، اصلی ترین راه مقابله با کرونا
صالحی همچنین با تاکید بر استفاده از ماسک به عنوان اصلی‌ترین راه مقابله با کرونا اظهار کرد: باید بدانیم از هر ماسک چند مرتبه می‌توان استفاده کرد. برخی از مردم با تنها یک مرتبه مصرف ماسک آن را دور می‌اندازند که این اقدام به روند صعودی تولید زباله‌های بهداشتی منجر می‌شود. باید استفاده از ماسک مدیریت شود. ماسک‌های استفاده شده نیز لازم است طی مراتب بهداشتی تفکیک شوند و به عنوان زباله بهداشتی تلقی شوند که در غیر این صورت ممکن است برای افرادی که با این زباله‌ها کار می‌کنند، خطرآفرین باشند.
صالحی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، درخصوص ملاحظات بهداشتی لازم برای برگزاری آزمون کنکور پیش رو نیز گفت: نکته اساسی فاصله گذاری مناسب بین گروه‌های مختلف آزمون دهنده است که باید از سوی برگزارکنندگان آزمون مورد توجه ویژه قرار گیرد. ضدعفونی کردن دست‌ها قبل و بعد از شروع آزمون و اجباری کردن استفاده از ماسک از جمله مواردی است که خطر ابتلا را نیز کاهش خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha