پزشکان انگلیسی معتقدند، ژل‌های ضدعفونی‌کننده‌ دست به خاطر دارا بودن الکل، در برابر نور خورشید واکنش نشان داده و منجر به سوختگی می‌شوند.

ژل‌های ضدعفونی کننده الکلی به پوست آسیب می‌زنند

سلامت نیوز: پزشکان انگلیسی معتقدند، ژل‌های ضدعفونی‌کننده‌ دست به خاطر دارا بودن الکل، در برابر نور خورشید واکنش نشان داده و منجر به سوختگی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان انگلیسی مشاهده کردند ژل ضدعفونی کننده دست که حاوی الکل است ، می‌تواند در نور شدید واکنش نشان دهد.

آن‌ها با بررسی چند بیمار که دچار تاول و سوختگی شدید شدند، دریافتند که ژل‌های ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل می‌تواند در اثر نور شدید واکنش نشان دهد.

این روز‌ها با توجه به گسترش ویروس کرونا بسیاری از افراد در محیط‌های خارج از خانه از ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند که می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی برایشان داشته باشد.

 سیمران دئو، پزشک انگلیسی توضیح داد: اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم خورشید بگذرانید، استفاده از ژل‌های دستی مبتنی بر الکل می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود.

هنوز علت این واکنش کاملاً درک نشده اما مشخص شده است که ژل‌های الکلی همانند آفتاب شدید می‌توانند اگزما را تشدید کنند.

مبتلایان به اگزما یا تاول‌های کوچک پس از استفاده مکرر از ژل‌های الکلی ممکن است دچار خراشیدگی پوستی شوند که این می‌تواند منجر به عفونت شود و نشانه‌هایی مانند قرمز شدن موضعی و لایه لایه شدن پوست را به همراه دارد.

پزشکان برای افرادی که مشکلات پوستی دارند، بهترین راه ضدعفونی کردن را شست وشو با آب و صابون می‌دانند.

دکتر دئو افزود: در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، پوشیدن دستکش می‌تواند خطر سوختگی و ایجاد تاول را کاهش دهد، اگرچه ایده آل نیست. ممکن است بخواهید برای محافظت از دستان خود دستکش بپوشید، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این دستکش‌ها می‌توانند ویروس بیشتری را نیز جمع‌آوری کنند، بنابراین سعی کنید هنگام پوشیدن آن‌ها صورت یا تلفن خود را لمس نکنید.

اگر سطوح مشترک مانند وسایل حمل و نقل عمومی را لمس می‌کنید، دستکش بپوشید و هرچه سریعتر آن‌ها را دور بیندازید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha