سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی از دریافت مجوز هیئت وزیران برای شركت بیمه آتیه‌سازان حافظ خبر داد و گفت: این شركت نیازی به مجوز بیمه مركزی ندارد.

به گزارش فارس محمدباقر هداوند در نخستین نشست خبری خود در سال 90 با اشاره به خدمات ارائه شده توسط صندوق بیمه خدمات درمانی اظهار داشت: هم اكنون بیش از 36 میلیون نفر از مردم تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند.

وی تصریح كرد: پس از تشكیل صندوق بیمه خدمات درمانی در سال 74 این صندوق تلاش كرد در قالب 5 صندوق از جمله كاركنان دولت، عشایر و روستاییان، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیماران خاص خدمات ارائه دهد.

هداوند ادامه داد:‌ صندوق بیمه ایرانیان از سال 87 فعالیت خود را آغاز كرد و این صندوق توانست در مدت كوتاهی خدمات قابل توجهی را به افرادی كه فاقد هرگونه‌ پوشش بیمه‌‌ای بودند، ارائه دهد.

مدیر عامل صندوق بیمه خدمات درمانی اشاره كرد:‌ در طرح بیمه ایرانیان افراد فاقد پوشش بیمه‌ای می‌توانند با مراجعه به دفاتر صندوق خدمات درمانی و با پرداخت سرانه حداقل 50 درصد از حق سرانه تحت پوشش قرار گیرند.

وی همچنین ادامه داد: افراد نیازمند نیز می‌توانند با مراجعه به صندوق بیمه خدمات درمانی و با ارائه نامه‌ معرفی شده از كمیته امداد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند به طوری كه در خدمات سرپایی 70درصد و در خدمات بستری 90 درصد از هزینه‌ها را صندوق بیمه خدمات درمانی پرداخت می‌كند.

هداوند اشاره كرد:‌ یكی دیگر از اقدامات در حوزه سلامت و بهداشت، اجرای طرح پزشك خانواده بود كه این طرح با همكاری وزارت بهداشت و وزارت رفاه انجام شده است.

وی اظهار داشت:‌ هم اكنون صندوق بیمه خدمات درمانی به بیماران خاصی خدمات قابل توجهی را ارائه می‌كند و حدود 110هزار نفر از بیماران خاص تحت پوشش صندوق بیمه خدمات درمانی هستند و از خدمات این بیمه بهره‌ می‌برند.

مدیرعامل بیمه صندوق خدمات درمانی تصریح كرد:‌ در حال حاضر بیش از 43هزار موسسه اعم از بیمارستان، درمانگاه ، پزشكان عمومی و متخصص و همچنین دندانپزشكان با صندوق بیمه خدمات درمانی قرارداد دارند و در همین راستا چهار هزار و 400نفر از كارمندان صندوق بیمه خدمات درمانی به ارائه خدمات به بیمه شدگان می‌پردازند.

*افزایش دفاتر پیشخوان دولتی تا پایان سال 90

هداوند با اشاره به اینكه ساماندهی به وضعیت نیروی انسانی به شیوه‌های نوین در دستور كار صندوق بیمه خدمات درمانی قرار دارد، افزود:‌ از اواسط سال 89 تا به امروز سعی شده برخی از خدمات صندوق بیمه خدمات درمانی از جمله تعویض و صدور دفترچه، عقد قرارداد با مراكز و همچنین تأیید دارو به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام شود.

مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی افزود: در سال گذشته و در بحث دوركاری نیز بیمه خدمات درمانی در 5 استان این طرح را به صورت پایلوت انجام داد و پس از بررسی نتایج آن از ابتدای سال دوركاری در كل كشور در حال انجام است.

هداوند به افزایش دفاتر پیشخوان دولتی جهت ارائه خدمات بهتر اشاره كرد و گفت: از سال گذشته اجرای این طرح در دستور كار قرار گرفت و هم اكنون 161 دفتر در كل كشور خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌كنند كه این تعداد تا پایان سال به 600دفتر پیشخوان دولتی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی ادامه داد: رسیدگی به اسناد پزشكی به شیوه جدید و نوین یكی دیگر از برنامه‌های اصلی بیمه خدمات درمانی است و در این طرح سعی می‌شود خدمات در موسسات باكیفیت بهتری ارائه شود و در واقع از بیمه شدگان حمایت شود.

هداوند با تأكید براینكه برخی از موسسات خدمات درمانی خود را با كیفیت ارائه نمی‌كنند، گفت:‌ در طرح جدید بیمه خدمات درمانی موسسات كه خدمات با كیفیت ارائه می‌كنند حمایت خواهد شد.

*تمامی مطالبات مراكز طرف قرارداد پرداخت شده است

هداوند در ادامه نشست خبری خود با تأكید بر اینكه مطالبات موسسات طرف قرارداد به موقع پرداخت می‌شود، گفت: هم اكنون بسیاری از مراكز و موسسات از نحوه پرداخت اعتبار از سوی صندوق بیمه خدمات درمانی رضایت كاملی را دارند ضمن اینكه در پرداخت مطالبات حداقل 45 روز طول می‌كشد.

مدیر عامل صندوق بیمه خدمات درمانی به تشكیل سازمان بیمه سلامت در برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و افزود: در برنامه پنجم با ادغام سازمان‌های بیمه‌گر، سازمانی تحت عنوان بیمه سلامت تشكیل خواهد شد كه با تشكیل این سازمان بسیاری از مشكلات حوزه سلامت و درمان كاهش می‌یابد.

وی به نتایج مثبت تشكیل بیمه سلامت در برنامه پنجم اشاره كرد و ادامه داد:‌ رفع همپوشانی در صندوق‌های بیمه‌ای، تجمیع منابع مالی و رفتن به خرید خدمات راهبردی از جمله نتایج مثبت سازمان خواهد بود.

هداوند اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4میلیون و 200هزار نفر تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار دارند و هر روز بر تعداد بیمه شدگان در كشور افزایش می‌یابد.

*خانواده زندانیان بدون دغدغه و با تخفیف تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

مدیر عامل بیمه صندوق خدمات درمانی با تأكید براینكه حمایت از خانواده‌های زندانیان وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها و همچنین كمیته امداد امام است اضافه كرد: بیمه خدمات درمانی در راستای حمایت از این افراد طرحی را تدوین كرد كه در این طرح خانواده‌های زندانیان می‌توانند با پرداخت 50درصد از حق سرانه تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند چنانچه خانواده‌ای هم نتواند این 50 درصد را پرداخت كند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار خواهد گرفت.

هداوند در خصوص زمان تشكیل سازمان بیمه سلامت در كشور گفت: زمان دقیقی را برای تشكیل این سازمان نمی‌توان مطرح كرد اما به طور حتم تا پایان برنامه پنجم سازمان بیمه سلامت با ادغام سازمان‌های بیمه‌گر تشكیل خواهد شد.

*شركت آتیه سازان حافظ نیازی به مجوز بیمه مركزی ندارد

مدیر عامل صندوق بیمه خدمات درمانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس كه آیا فعالیت شركت آتیه سازان حافظ قانونی است یا خیر، گفت: فعالیت این شركت كاملا قانونی و زیر نظر سازمان بیمه خدمات درمانی فعالیت می‌كند ضمن اینكه شركت آتیه سازان حافظ مصوبه هیئت وزیران بوده و نیازی به مجوز بیمه مركزی ندارد.

وی تصریح كرد: شركت بیمه آتیه سازان حافظ در زمینه خدمات درمانی تكمیلی بسیار موفق بوده و توانسته رضایت بیمه‌ شدگان را جلب كند.

هداوند افزود: بیمه شدگان بیمه تكمیلی شركت آتیه سازان حافظ به هیچ عنوان نگران فعالیت این شركت نباشند و این شركت همانند گذشته به ارائه خدمات خود به بیمه شدگان خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha