سلامت نیوز :معاون عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: با شروع فصل گرما و افزایش احتمال ابتلا به بیماری وبا، زائران ایرانی از تهیه غذا یا مواد خوراكی در خارج از هتل‌ها و مراكز اقامتی در عراق پرهیز كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، علی حیدری با بیان این مطلب اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی كه به منظور رفاه حال زائران عتبات پیش بینی شده است، همكاری با بیمارستان‌های عراقی به منظور ارائه خدمات درمانی تكمیلی است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینكه ممكن است افرادی به خدماتی كامل تر از آنچه در كلینیك‌های درمانی ارائه می‌شود نیاز داشته باشند، همكاری و تعامل با بیمارستان‌های عراقی در دستور كار قرار گرفته است.

حیدری تصریح كرد: در این راستا طی هفته گذشته 14 نفر از زائران ایرانی در بیمارستان‌های عراقی پذیرش شده و پس از طی دوره درمان و اقدامات درمانی لازم ترخیص و به محل اقامت كاروان‌های خود مراجعت كردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: با توجه به شرایط موجود در كشور عراق، رعایت مسائل بهداشتی در این كشور اهمیت دو چندانی دارد.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: با شروع فصل گرما و افزایش احتمال ابتلا به بیماری وبا، از زائران ایرانی درخواست می‌شود از تهیه غذا یا مواد خوراكی در خارج از هتل‌ها و مراكز اقامتی در عراق پرهیز كنند.

حیدری با تأكید بر اینكه درمانگاه‌های این مركز در عتبات عالیات عراق همیشه برای ارائه خدمات به زائران در آماده باش قرار دارند، اذعان داشت: آمادگی درمانگاه‌های مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در فصل گرما كه احتمال ابتلا به وبا بیش از سایر فصول است، افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha