دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 297790

آسم یك بیماری التهابی مزمن با حملات انسدادی مجاری تنفسی است كه ممكن است در هر سنی بروز كند و اغلب در خانواده‌هایی با سابقه فامیلیرخ می‌دهد. این بیماری مسری نیست و حملات ناگهانی ناشی از آن با شدت‌های متفاوت، ممكن است رخ دهد. آسم درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان از پیشرفت و شروع حملات آن جلوگیری كرد.

باید و نبایدهای اسباب‌كشی در مبتلایان به آسم

سلامت نیوز:آسم یك بیماری التهابی مزمن با حملات انسدادی مجاری تنفسی است كه ممكن است در هر سنی بروز كند و اغلب در خانواده‌هایی با سابقه فامیلیرخ می‌دهد. این بیماری مسری نیست و حملات ناگهانی ناشی از آن با شدت‌های متفاوت، ممكن است رخ دهد. آسم درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان از پیشرفت و شروع حملات آن جلوگیری كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از این رو لازم است یكسری تمهیداتی برای كنترل آن به‌كار برد كه رعایت این نكات در مورد محل سكونت و منزل افراد مبتلا به آسم از مهم‌ترین بخش‌های كنترل این بیماری است.در فصل تابستان با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان معمولا دوره اسباب‌كشی و تغییر واحدهای مسكونی شروع می‌شود.

برای جلوگیری از آلودگی به كرونا و در عین حال كنترل و ممانعت از حملات آسم یك‌سری تمهیداتی قبل از سكونت در منزل جدید مورد نیاز است.بهتر است  بخش‌هایی از خانه كه مستعد آلودگی با كروناویروس است، از جمله آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی قبل از سكونت با مواد ضدعفونی‌كننده و شوینده‌های مناسب تمیز شود تا بقایای مواد آلوده از محیط حذف گردد.

از طرف دیگر باید فرصت كافی داده شود تا مواد محرك و شوینده‌های شیمیایی استفاده‌شده از محیط پاك شوند تا افراد مبتلا به آسم دچار تحریك مجاری هوایی نشوند.اگر از افشانه‌های خوشبوكننده، بوگیر، حشره‌كش، سفیدكننده، جرم‌گیر، پودرهای لباسشویی آنزیم‌دار و براق‌كننده‌ها استفاده شده حتما تهویه مناسب به‌كار برده‌شده و بقایای این مواد از محیط حذف شود.در مكان‌های مرطوب منزل از جمله سرویس‌های بهداشتی و پشت كابینت‌های آشپزخانه و نیز گلدان‌ها احتمال رشد قارچ و كپك وجود دارد كه از محرك‌های مهم آسم بوده و قبل از سكونت افراد حتما بایدبه رفع آن پرداخته شود.

اگر آثار نگهداری حیوانات خانگی مثل گربه و سگ در منزل وجود دارد باید به‌دقت تمیز شود تا با حذف این باقیمانده‌ها، مو و پشم حیوانات باعث تشدید حملات آسم نشود.همچنین اگر رنگ‌كاری جدیدی صورت گرفته یا نقاشی داخل ساختمان انجام شده، لازم است حتما با تهویه مناسب، بو و مواد شیمیایی موجوددر هوا خارج شده و پس از خشك‌ شدن كامل سكونت صورت گیرد.در نهایت در صورت مشاهده هرگونه آثار تشدید علائم آسم حتما با پزشك مشورت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha