دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 297794

محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس، غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی و غذاهای سرخ شده همگی از جمله خوراکی هایی هستند که موجب کم آبی بدن می شوند. "ول اند گود"

ارتباط کم آبی بدن با خوراکی‌های مخفی کار

سلامت نیوز:محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس، غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی و غذاهای سرخ شده همگی از جمله خوراکی هایی هستند که موجب کم آبی بدن می شوند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  عصر ایران، همه ما می دانیم که هندوانه میوه ای است که می تواند به تامین آب مورد نیاز بدن کمک کند، اما برخی خوراکی ها نیز وجود دارند که به طور مخفیانه می توانند در کم آبی بدن نقش داشته باشند.


به گزارش"ول اند گود" ؛تامین آب مورد نیاز بدن در ماه های گرم تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. نوشیدن آب کافی باید برای حفظ عملکرد درست بخش های مختلف بدن مد نظر قرار بگیرد، اما شاید به این مساله توجه نداشته باشید که برخی خوراکی ها می توانند علیه شما وارد عمل شده و موجب کم آبی بدن شوند.


آبرسانی مناسب به بدن برای گوارش، جذب مواد مغذی، انتقال مواد مغذی به بخش های مختلف بدن، نرمی حرکت مفاصل، تنظیم دمای بدن و عملکرد درست اندام های مختلف اهمیت دارد. همچنین، تامین آب مورد نیاز بدن برای سلامت روانی انسان نیز مهم است. عدم دریافت آب به میزان کافی می تواند بر خلق و خو و تمرکز شما اثر منفی بگذارد.


از جمله خوراکی هایی که می توانند به کم آبی بدن منجر شوند می توان به نمک اشاره کرد. آب به دنبال نمک می رود، به این معنی که وقتی سدیم از دستگاه گوارش جذب جریان خون می شود، آب را نیز همراه خود می برد. برای حفظ هیدراتاسیون مناسب و حفظ تعادل دستگاه های بدن در هوموستاز، باید از خوراکی های سرشار از نمک و شکر پرهیز کنید. نمک و شکر آب را هرچه بیشتر جذب می کنند و از این رو ممکن است آب کافی برای استفاده در دسترس بدن قرار نگیرد.


محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس، غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی و غذاهای سرخ شده همگی از جمله خوراکی هایی هستند که موجب کم آبی بدن می شوند. احتمالا احساس تشنگی پس از مصرف این خوراکی ها را تجربه کرده اید.


برخی نوشیدنی ها نیز می توانند موجب کم آبی بدن شوند. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار می توانند موجب افزایش سطوح سدیم در بدن شوند زیرا قند اضافه در خون آب بیشتری را از بافت ها به سمت خود جذب می کند که موجب تکرر ادرار و دفع مایع از بدن می شود. قهوه و الکل نیز از جمله نوشیدنی های حاوی ترکیبات ادرارآور هستند و می توانند موجب کم آبی بدن شوند.


مصرف بیش از حد پروتئین نیز می تواند موجب کم آبی بدن شود. پروتئین یک ماده مغذی کلیدی برای تقویت و حفظ سلامت بدن انسان محسوب می شود اما مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب اختلال در عمکلرد کلیه ها در فرآیند پردازش آب شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha