معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: مطب‌ها تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند.

فرصت یک ماهه به مطب‌ها برای دسترسی به نسخه الکترونیک

سلامت نیوز:معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: مطب‌ها تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کوروش فرزین ، درباره حذف نسخه‌های کاغذی تا آذر ماه امسال اظهار کرد: موضوع الکترونیکی کردن نسخه‌ها را از سال گذشته آغاز کردیم و طی سال گذشته امکان صدور نسخه‌های الکترونیکی برای حدود ۳۰۰۰ مطب فراهم شد. 


وی با اشاره به اینکه این کار طی امسال با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر از حدود ۱۵ هزار مطب مستقل طرف قرارداد ما، ۷۰ درصد به نرم‌افزارهای نسخه الکترونیک متصل هستند و یا ثبت ویزیت در آن‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد. باتوجه به اپیدمی کرونا در کشور و نیاز به جلوگیری از مراجعات بی‌مورد برای تمدید دفاتر بیمه، طرح الکترونیکی کردن نسخه‌ها با سرعت بیشتری در دستور کار ما قرار گرفته است.


معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: پزشکان در مطب‌ها و یا مراکزی که طرف قرارداد ما هستند باید توسط نرم‌افزارهایی که وجود دارد، تبادل اطلاعات را انجام و نسخه‌ها را به صورت الکترونیک تجویز کنند. در این صورت نیازی به ثبت نسخه‌ها روی دفترچه‌های کاغذی نیست و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی را مشاهده کنند. 


فرزین با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه امسال مطب‌ها فرصت دارند که به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی پیدا کنند، گفت: تا آذر ماه باید تمام مراکز طرف قرارداد ما وارد فضای نسخه الکترونیک شده باشند. البته ما تا حذف کامل دفترچه‌ها هنوز راه زیادی داریم و سعی می‌کنیم که کاربرد دفترچه‌های بیمه را به تدریج کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha