سلامت نیوز :نخستین مرکز مهارتهای بالینی چشم پزشکی کشور در مرکز تخصصی  آموزشی، پژوهشی درمانی چشم خاتم الانبیاء (ص) مشهد راه اندازی شد .
دکتر حمید قرائی مدیر مرکز مهارتهای چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد گفت: در این مرکز دانشجویان گروه پزشکی عمومی با استفاده از مولاژ  و ماکتهای پزشکی  با ساختار و روشهای معاینه چشم  آشنا می شوند و نیز دستیاران گروه تخصصی چشم اعمال جراحی را بر روی حیوان، آموزش می بینند.
دکتر حمید قرائی با اشاره به اینکه دستیاران تخصصی قبل از ورود به اتاق های عمل و انجام عمل بر روی انسان، آموزش های گام به گام جراحی را فرا می گیرند،افزود: تمام شرایط جراحی با استفاده از ابزارهای تخصصی پزشکی که بر روی چشم انسان انجام می شود بر روی چشم حیوانات ( چشم بز به دلیل شباهت زیاد آن به چشم انسان )آموزش داده می شود .
وی اظهار داشت: تمامی مراحل جراحی آب مروارید بدون بخیه، جراحی آب مروارید همراه با بخیه،جراحی آب سیاه به روشهای مختلف،انحرافات چشمی و عمل شبکیه از جمله عمل هایی است که بر روی چشم حیوان آموزش داده می شود.
عضو مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه چشم حیوانات در شرایط عادی مبتلا به بیماری آب مروارید نیست، گفت: در این واحد چشم حیوان ابتدا به صورت مصنوعی مبتلا به آب مروارید شده و سپس مورد استفاده های علمی و جراحی قرار می گیرد .
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد منظور از راه اندازی این مرکز را ارائه آموزشهای تخصصی و فوق تخصصی به دستیاران و فلوشیپ های گروه چشم و افزایش توانمندی و مهارت این افراد عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح عملهای جراحی که توسط دستیاران انجام می شود بدون عارضه برای بیمار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha