سلامت نیوز :عضو شورای عالی نظام پزشكی كشور گفت: یارانه دارو به صنعت داروسازی كشور ضربه می‌زند. این موضوع در ظاهر به نفع بیمار است ولی در كل به ضرر تولیدكننده تمام می‌شود.

به گزارش فارس؛ محمدرضا فاضلی در حاشیه همایش سالانه انجمن داروسازان ایران كه صبح امروز در هتل المپیك تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحولی در نظام سلامت در كشور لازم است كه بخشی از این تحول باید در داروسازی انجام شود.

وی افزود: داروسازی در تولید به عنوان بنیان اساسی نظام سلامت نقش مهمی دارد و همچنین در معرفی دارو به متخصصان پزشكی و در توزیع و عرضه دارو نیز نقش اساسی دارد.

فاضلی یادآور شد: انتظار داریم با توجه به وظایف مكتوب داروساز كه اولویت آن منافع بیمار است و رضایتمندی بیماران در دستور كارشان قرار دارد چالش‌های داروسازی حل شود.

وی گفت: سرمنشاء تمام اتفاقات و چالش‌ها در زمینه دارو در كشور این است كه به دارو به عنوان كالای استراتژیك نگاه می‌شود لذا مشكلاتی برای ما ایجاد می‌شود و برخی مالیات‌هایی برای دارو می‌زند به طوری كه ضریب مالیاتی برای داروسازی زده می‌شود در ردیف سیستم مواد نفتی و شیمیایی قرار دارد.

فاضلی یادآور شد: باید گفت داروسازی یك موسسه پزشكی است و باید به همان قسمت هم برگردد و مالیات متناسب با آن اخذ شود. توقعات مردمی از داروسازی سطح خاصی دارد كه باید تأمین شود.

عضو شورای عالی نظام پزشكی كشور خاطر نشان كرد: متأسفانه سوبسید موجود در دارو ضربه اساسی به صنعت دارو زده است. مصالح جامعه در آن است كه این رایانه برداشته شود و تحول در سیاست‌های ملی دارویی كشور اتفاق بیفتد.

وی اضافه كرد: سود كم دارو ممكن است صنایع دارویی كشور را فلج كند و بهتر است این رایانه برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha