مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت نکات بهداشتی را بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به بیماری التور ( وبا) عنوان کرد .

سلامت نیوز: مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت نکات بهداشتی را بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به بیماری التور ( وبا) عنوان کرد .
دکتر محمد رضا جویا مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای این دانشگاه با اشاره به این که التور یک بیماری حاد روده ای است که از طریق نوشیدن آب غیر بهداشتی، تهیه غذای سرد با آب آلوده ،  و مصرف سبزی و میوه های آلوده به انسان منتقل می شود، اظهار داشت : رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن میوه و سبزی در زمان مصرف، بهترین راه پیشگیری از این بیماری است .
وی زمان شیوع این بیماری را بیشتر در فصل گرم سال و اردیبهشت تا آبان ماه اعلام کرد و گفت : اسهال آبکی و شدید و کاهش شدید آب بدن از علائم بارز این بیماری به شمار می رود.
  مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه مشهد با اشاره به این که استانهای مرزی و پرتردد بیشتر در معرض آسیب این بیماری قرار دارند، افزود : با اجرای طرحهای مراقبتی و آموزشی در سه سال گذشته هیچ بیمار ابتلاء به وبا (التور ) در استان گزارش نشده است .
دکتر محمد رضا جویا با بیان اینکه در صورت ابتلاء به بیماریهای عفونی روده ای از انجام اقدامات خود درمانی و استفاده از آنتی بیوتیک ها خودداری  وبه پزشکان برای تشخیص بیماری مراجعه شود، گفت : از تمامی بیمارانی که با بیماری اسهال آبکی به پزشکان مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند نمونه التور گرفته می شود و در صورت ابتلاء کارهای درمانی و آموزشی برای وی انجام می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha