اطلاعات زیادی در مورد بهبودی از سکته مغزی در بیرون و فضای مجازی وجود دارد، و جمع آوری آن می‌تواند بسیار طاقت فرسا، وقت گیر و خسته کننده باشد. این مقاله توصیه‌های کاملی که برای دستیابی به بهبودی موفق در خانه لازم است را برای شما ارائه می‌نماید.

12 نکته برای افزایش اثر فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی

سلامت نیوز: اطلاعات زیادی در مورد بهبودی از سکته مغزی در بیرون و فضای مجازی وجود دارد، و جمع آوری آن می‌تواند بسیار طاقت فرسا، وقت گیر و خسته کننده باشد.

به گزارش سلامت نیوز، این مقاله توصیه‌های کاملی که برای دستیابی به بهبودی موفق در خانه لازم است را برای شما ارائه می‌نماید.

راه‌های افزایش اثر فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی
ورزش‌های تمرینی روزانه خود را برای بهبودی سکته مغزی انجام دهید

 برخلاف ورزش سنتی، که بر تقویت ماهیچه‌های شما تمرکز دارد ، بهبودی از سکته مغزی باعث تقویت مغز شما می‌شود. این امر به این دلیل است که تمرین توان‌بخشی بر تکرار زیاد متمرکز شده است تا نوروپلاستیسیتی را فعال کرده و مغز شما را مجدداً کنترل کند تا حرکت شما بهتر کنترل شود.

تکرار حرکات ورزش درمانی دیگر بهترین روش برای ادامه حرکت بعد از سکته مغزی است.


حرکات درمانی از بین برنده محدودیت برای فلج بازو یا پا را امتحان کنید

حرکات درمانی ناشی از بین برنده محدودیت (CIMT) شامل محدود کردن حرکت بازوی "سالم" شما هنگام استفاده از بازوی درگیر و مشکل دار می‌شود. انجام حرکات CIMT بسیار ساده است. شما فقط باید 3 مرحله را دنبال کنید:

1- محدود کردن اندام درگیر نشده و سالم
2-مجبور کردن اندام تحت تأثیر و مشکل دار به انجام کارها و
3-"تمرین گسترده"، که فقط یک روش جالب برای انجام حرکات و "تکرارهای زیاد" است

حتی اگر حرکات بسیار محدودی را در بازوی تحت تأثیر خود داشته باشید، ارزش آن را دارد که  CIMT را امتحان کنید زیرا این کار برای درمان مشکل شما بسیار اثرگذار می‌باشد. برگرفته از سایت https://drheidarian.ir)


آینه درمانی را برای ترمیم دست خود امتحان کنید


آینه درمانی یک نوع عالی از موتور درمانی ظریف است که شامل استفاده از یک آینه میزی برای همپوشانی حرکات بازوی آسیب دیده خود با بازتاب بازوی سالم در هنگام انجام تمرینات توان‌بخشی است.

تصویر آینه مغز شما را فریب می‌دهد تا فکر کند که بازوی آسیب دیده شما مانند بازوی سالم شما در حال حرکت است. اگرچه به طور منطقی می‌دانید که فقط یک دست حرکت می‌کند، مغز شما فکر می‌کند که هر دو دست خود را حرکت می‌دهید. این کار به فعال شدن نوروپلاستیک و بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف شما کمک می‌کند.

آینه درمانی مخصوصاً برای بازماندگان سكته مغزی با نقص شدید حرکتی مناسب است.

 
برای تقویت نتایج از تمرین ذهنی استفاده کنید



تمرین ذهنی دقیقاً همان چیزی است که اسم آن نیز به نظر می‌رسد: تمرین ذهنی چیزی. بنابراین ، هر کاری که می‌خواهید در این زمینه بهتر شوید ، سعی کنید آن را دوباره تمرین کنید. به عنوان مثال ، اگر می‌خواهید حرکات پاها را بهبود ببخشید ، پس از تمرین ذهنی تمرینات پا را شروع کنید.

مطالعات نشان داده‌اند كه تجسم كردن خود در حال حركت به فعال شدن نوروپلاستیسیک به همان روشی كه در واقع در حال انجام است ، کمک می‌کند! و اگر تمرین ذهنی و جسمی را با هم تلفیق کنید ، نتایج بهتری خواهید داشت.

بنابراین ، مهم نیست که چه نوع درمانی را انتخاب می‌کنید ، مطمئن شوید که هر روز کمی وقت برای تصور کردن حرکات تمرینی خود داشته باشید تا این حرکات را بهتر انجام دهید.


ابزارهای توان‌بخشی خانگی را فراموش نکنید

به نقل از دکتر امیر مویدنیا ابزارهای درمانی خانگی می‌توانند به شما سریع تر حاصل شدن نتایج تمرینات در هنگام توان‌بخشی سكته مغزی در خانه كمك كنند - به خصوص اگر آن‌ها بتوانند شما را برای انجام تعداد زیاد حرکات تکراری تشویق كنند. از آنجا که هرچه تعداد تکرارها بیشتر شود ، نتایج نهایی بهتر می‌شود، این ابزارها می‌توانند نقش موثر و مهمی برای تحقق اهداف شما داشته باشند.

برای یافتن تجهیزات ورزشی مؤثر در منزل به منظور تسریع روند بهبودی سکته مغزی، به جستجوی آنلاین بپردازید. اگر بتوانید ابزاری را پیدا کنید که باعث تکرار زیاد شود ، می‌تواند به شما در بهبود سریع تر تحرک در خانه کمک کند.


نیروی بی امان کایزان را مهار کنید

کایزان یک تمرین ژاپنی در بهبود مداوم از طریق مراحل کوچک و مداوم است. به نظر ساده می‌آید؟ شاید خیلی ساده باشد؟ خوب ، سادگی در واقع سخت ترین بخش این کار است. کایزان مستلزم صبر و استقامت است ، چیزی که امروزه از آن استفاده نمی‌شود.اما حقیقت این است که توان‌بخشی دقیقاً مانند کایزان کار می‌کند. شما نمی‌توانید به یک‌باره به نتایج مد نظر خود برسید  و این امر از نظر جسمی غیرممکن است. در عوض ، بهترین کاری که می‌توانید برای دستیابی به موفقیت انجام دهید این است که یک قدم به سمت آن حرکت کنید. این سرعت آهسته اما پایدار دقیقاً همان چیزی است که شما را به سمت پیروزی سوق می‌دهد.

بدون حیله ، بدون تقلب و راه میانبر. فقط کار سخت است که در پایان کاملا نتیجه خواهد داد. بنابراین فقط کافی است یک بار تصمیم بگیرید و آن را شروع کنید تا موفق شوید.


به فیزیوتراپیست خود گوش فرا دهید

یکی از متخصصین فیزیوتراپی ما توصیه‌های مهمی را ارائه داده است: این جملات را کنار بگذارید که "بگذارید ببینیم آیا این کار جواب می‌دهد یا خیر" و به خودتان بگویید "من این کار را انجام می دهم تا جواب دهد!

موفقیت با نگرش مثبت شروع می‌شود. اگر از دیدگاه شک و تردید به درمان خود نزدیک شوید ، خود را برای عدم موفقیت آماده می‌کنید. افکار شکاک جایی در توان بخشی شما ندارد.

در عوض ، به هر درمانی - جدید و یا قدیمی - با مثبت و ذهنیت باز نزدیک شوید. این کار واقعاً در روانشناسی شما تأثیر دارد و تأثیرات زیادی بر نتایج شما می‌گذارد.


صداهای مزاحم زمینه را خاموش کنید تا مغز شما روشن شود

خانه ما می‌تواند منشا حواس پرتی باشد، و بعضی اوقات حتی متوجه حواس پرتی نمی‌شویم زیرا ما خودمان را شرطی کرده ایم که آن‌ها را تنظیم کنیم. اما مغز شما آن را تشخیص می‌دهد. و هنگامی که مغزتان پریشان باشد ، شما از مزایای کامل تمرینات توان‌بخشی خود استفاده نمی‌کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمرینات خود را زمانی انجام دهید که محیط شما آرامترین زمان خود را داشته باشد.

تلویزیون را خاموش کنید و به اعضای خانواده بگویید تا زمانی که تمرینات شما تمام نشده مزاحمتان نشوند. مغز شما در هنگام کار دوباره خود را بازنویسی می‌کند ، بنابراین بگذارید روی آن تمرکز کند - و فقط همین. حواس پرتی های غیر ضروری در فضای توان‌بخشی در خانه برای شما خوب نیستند.


نگذارید افکار منفی شما را متوقف کنند

پس از پایان دادن به تمرینات توان‌بخشی در کلینیک و شروع به پیگیری توان‌بخشی در خانه ، ممکن است نتایج شما کند شود. مهم است که اجازه ندهید این امر شما را دلسرد کند. درمان هر چقدر هم کند باشد بالاخره درمان است، نه توقف. توان‌بخشی و روند بهبودی شما  فقط وقتی متوقف می‌شود که شما از درمان خود نا امید شوید.

یک راه عالی برای رهایی از این افکار، تغییر شرایط و افزودن تنوع به تمرینات شماست. این کار تحریک لازم برای بهبودی به مغز شما را می‌دهد.


اجازه ندهید عدم تحرک شما را متوقف کند



فلج پس از سکته مغزی می‌تواند دلسرد کننده باشد ، اما دوباره ، اجازه ندهید که این امر شما را متوقف کند. هزاران داستان از بازماندگان سكته مغزی وجود دارد كه بر فلج پس از سكته مغزی خود غلبه کرده‌اند، حتی اگر پزشكان بگویند امیدی نیست شما نباید دست از تلاش کردن بردارید. تمام گزینه‌های موجود برای فلج پس از سکته مغزی را مطالعه کنید و هرچه ممکن است در این راه به شما کمک کند را امتحان کنید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

از همه مهم‌تر ، هرگز امید خود را از دست ندهید.


در برابر اثر نوسبو (Nocebo ) برای بهبودی بهتر مقاومت کنید

اجازه ندهید که نظر یک فرد در مورد بهبودی، شما را از تلاش کردن باز بدارد. وقتی کسی به شما بگوید که شما نمی‌توانید کاری انجام دهید ، ممکن است تحت تأثیر اثر نوسبو قرار بگیرید ، که این امر بر خلاف اثر دارو نما است. به جای اعتقاد به نتایج مثبت ، شما شروع به اعتقاد به نتایج منفی می‌کنید که متأسفانه می‌تواند آن نتایج منفی را به واقعیت تبدیل کند.

بنابراین ، اگر کسی به شما بگوید که شما نمی‌توانید بهبودی کامل حاصل کنید ، آن‌ها را نادیده بگیرید. شما خیلی بهتر از آن هستید که خود را به اعتقادات شخص دیگری محدود کنید، و شما باید به بهبودی کامل اعتقاد داشته باشید.


درمان اسپاسم با روش هوشمند

اسپاسم یک عارضه جانبی سکته مغزی است که بسیاری از بازماندگان سکته مغزی را از پیگیری روند بهبودی در خانه بازمی دارد. نگذارید اطلاعات غلط شما را فریب دهد.

حتی اگر اسپاسم حرکت ماهیچه ها را سخت کند ، حرکت کردن می‌تواند این مشکل را بر عکس نماید! با بازیابی مغز به وسیله ورزش توان‌بخشی ، اسپاسم به آرامی از بین می رود.

حتی اگر عضلات شما از اسپاسم فلج شده باشد ، می‌توانید حرکات غیر فعال را دوباره انجام دهید ، این کار به شما کمک می‌کند تا مغز خود را دوباره بسازید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرتوکلینیک ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    تشکر و سپاس فراوان
  • دکتر محمدرضا کاظمی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    همدلی کردن و محبت به بیمار در کنار فیزیوتراپی اصولی می تواند نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی بیمار داشته باشد.