با تکمیل چرخه اجرای طرح پزشک خانواده ، فرانشیز درمان در مراکز خصوصی نیز بر اساس تعرفه دولتی دریافت خواهد شد

سلامت نیوز : با تکمیل چرخه اجرای طرح پزشک خانواده ، فرانشیز درمان در مراکز خصوصی نیز بر اساس تعرفه دولتی دریافت خواهد شد.
دکتر منصور شکیبا رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر این اساس هزینه های درمان در مراکز خصوصی و دولتی یکسان می شود همچنین تصحیح رابطه مالی بین پزشک و بیمار و کاهش هزینه های غیر ضروری از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح پزشک خانواده است .
پیش از این ، بیماران اغلب بدون شناخت دقیقی از علت و نوع بیماری با مراجعه به پزشک متخصص غیر مرتبط ، متحمل هزینه های اضافی جهت درمان بیماری خود می شدند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره به خبرنگار وب دا گفت : با توجه به اهمیت این طرح در برقراری عدالت در سلامت ، نظام ارجاع و پزشک خانواده تا 3 سال آینده در تمامی شهرهای استان اجرایی خواهد شد .
این طرح از سال 1384 در روستاها و از 1389 در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در 3 استان خوزستان , چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد .
هم اکنون در سیستان و بلوچستان نظام ارجاع و پزشک خانواده در دو شهر کنارک و سراوان اجرا می شود .
دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت : در حال‌حاضر در كنارك، ویزیت پایه بالغ بر 7 هزار نفر و در سراوان حدود 3 هزار نفر صورت گرفته كه در سامانه سلامت خدمات ایرانیان نیز به ثبت رسیده است.
علاوه بر کارشناسان تغذیه ، روانشناسی و مامایی ، بر اساس نظام سطح بندی پزشکان عمومی ، متخصصان و فوق تخصص ها نیز در اجرای طرح پزشک خانواده به مردم خدمات درمانی ارائه می کنند و بیمار پس از مراجعه به پزشک عمومی در صورت تشخیص پزشک ، به متخصص ارجاع می شود.
تعرفه مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص نیز تعرفه دولتی است و درقبال آن دولت و سازمان های بیمه گر مکلف به جبران آن به میزان 2 و چهار دهم برابر تعرفه دولتی هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha