چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 297910

یک متخصص داخلی درباره انواع تست‌های تشخیص بیماری کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.انواع تست‌های کرونا را بشناسید

انواع تست‌های کرونا را بشناسید

سلامت نیوز:یک متخصص داخلی درباره انواع تست‌های تشخیص بیماری کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.انواع تست‌های کرونا را بشناسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرصالحی متخصص داخلی بیمارستان طالقانی درباره انواع تست‌های کرونا اظهار کرد: ۳ نوع تست آزمایشگاهی برای تشخیص ابتلای افراد به بیماری کرونا وجود دارد.


او افزود: تست پی سی آر به بررسی ویروس کرونا می‌پردازد و تست آنتی بادی یا پادتن‌هایی که علیه ویروس ترشح می‌شوند به دو دسته IGM و IGG تقسیم بندی می‌شوند.


پیرصالحی تصریح کرد: دقیق‌ترین تست برای تشخیص و شناسایی ویروس کرونا به خصوص در مراحل ابتدایی تست پی سی آر است. در این روش متخصصان به نمونه گیری ترشحات از طریق حلق می‌پردازند که برای این منظور از طریق دهان و بینی ترشحات بررسی می‌شوند.


او گفت: سریع‌ترین روش شناسایی ابتلا به کرونا انجام تست پی سی آر است. از همان روزهای اول آنتی ژن در بدن وجود دارد که از طریق این تست آن را می‌توان مشخص کرد و با گذشت زمان درصد شناسایی بالا می‌رود.


متخصص داخلی بیمارستان طالقانی ادامه داد: از روز هفتم به بعد بدن شروع به ترشح IGM می‌کند، در واقع IGM پروتئین یا آنتی بادی است که بدن علیه ویروس کرونا ترشح می‌کند. میزان این آنتی بادی در مرحله ابتدایی افزایش پیدا می‌کند و بالا بودن آن نشان دهنده مرحله ابتدایی و حاد بیماری است؛ بنابراین از هفته اول به بعد IGM شناسایی می‌شود و از هفته دوم به بعد تست IGG در بدن شناسایی خواهد شد.


پیرصالحی ادامه داد: تست IGG که اندازه گیری می‌شود مربوط به ایمنی بدن بر علیه ویروس کروناست که پایدارتر خواهد بود، در واقع بدن از روز چهاردهم به بعد علیه ویروس به ترشح یک آنتی بادی ب نام IGG اقدام می‌کند که تا حدودی ایمنی نسبی را ایجاد خواهد کرد. این دو تست در هفته اول خیلی کمک کننده نیستند و نهایتا ۳۰ درصد از بیماران را شناسایی خواهند کرد، اما از هفته دوم به بعد تقریبا حدود ۷۰ درصد دقت شناسایی آنتی بادی‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین این دو تست از هفته سوم به بعد حدود ۹۰ درصد دقت پیدا خواهند کرد.


او گفت: خیلی توصیه نمی‌شود که در مراحل اول IGG و IGM چک شود در تست پی سی آر هم میزان منفی کاذب‌هایی گزارش شده است، یعنی از ۵ الی ۴۵ درصد این تست‌ها به این صورت خواهد بود و ممکن است بیمار باشیم، اما جواب این تست منفی باشد؛ بنابراین این عوامل به تفسیر پزشک بستگی دارد. برای بیماران حاد منتظر این تست‌ها نمی‌مانیم و با یک مجموعه‌ای از علائم بالینی، آزمایش خون، آزمایش پی سی آر و آنتی بادی به درمان سرپایی یا بستری بیماران می‌پردازیم و به طور کلی تصمیم گیری ما بالینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha