شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.

آمار جهانی کرونا / بیش از ۱۸.۵ میلیون مبتلا و عبور از عدد ۷۰۰ هزار قربانی

سلامت نیوز:شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده و مرگ ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.


روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.


از میان شش میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۴۹۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.


همچنین از ۱۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۶۷ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.


آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، مکزیک و انگلیس نیز پس از آمریکا به ترتیب بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:


 ۱. آمریکا چهار میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۲۰ مبتلا، ۱۶۰ هزار و ۲۹۰ قربانی
 ۲. برزیل دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۶ مبتلا، ۹۶ هزار و ۹۶ قربانی
 ۳. هند یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۴ مبتلا،  ۳۹ هزار و ۸۲۰ قربانی
 ۴. روسیه ۸۶۱ هزار و ۴۲۳ مبتلا،  ۱۴ هزار و ۳۵۱ قربانی
 ۵. آفریقای جنوبی ۵۲۱ هزار و ۳۱۸ مبتلا، ۸۸۸۴ قربانی
 ۶. مکزیک ۴۴۹ هزار و ۹۶۱ مبتلا، ۴۸ هزار و ۸۶۹ قربانی
 ۷. پرو ۴۳۹ هزار و ۸۹۰ مبتلا، ۲۰ هزار و ۷ قربانی
۸. شیلی ۳۶۲ هزار و ۹۶۲ مبتلا، ۹۷۴۵ قربانی
۹. اسپانیا ۳۴۹ هزار و ۸۹۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۹۸ قربانی
۱۰. کلمبیا ۳۳۴ هزار و ۹۷۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۳۱۵ قربانی
سپس کشورهای ایران با ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ مبتلا، انگلیس با ۳۰۶ هزار و ۲۹۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۱ هزار و ۴۵۶ مبتلا، پاکستان با ۲۸۰ هزار و ۴۶۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۸ هزار و ۴۱۹ مبتلا، بنگلادش با ۲۴۴ هزار و ۲۰ مبتلا، ترکیه با ۲۳۴ هزار و ۹۳۴ مبتلا، آرژانتین با ۲۱۳ هزار و ۵۳۵ هزار مبتلا، آلمان با ۲۱۲ هزار و ۳۳۱ مبتلا، فرانسه با ۱۹۲ هزار و ۳۳۴ مبتلا، عراق با ۱۳۴ هزار و ۷۲۲ مبتلا، کانادا با ۱۱۷ هزار و ۷۹۲ مبتلا، اندونزی با ۱۱۵ هزار و ۵۶ مبتلا، فیلیپین با ۱۱۲ هزار و ۵۹۳ مبتلا، قطر با ۱۱۱ هزار و ۵۳۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.


پس از آن قزاقستان با ۹۴ هزار و ۸۸۲ مبتلا، مصر با ۹۴ هزار و ۷۵۲ مبتلا، اکوادور با ۸۷ هزار و ۹۶۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۴۹۱ مبتلا، بولیوی با ۸۳ هزار و ۳۶۱ مبتلا، سوئد با ۸۱ هزار و ۱۸۱ مبتلا، عمان با ۷۹ هزار و ۱۵۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۷۶ هزار و ۱۹۸ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۴ هزار و ۲۹۵ مبتلا، اوکراین با ۷۴ هزار و ۲۱۹ مبتلا، بلژیک با ۷۰ هزار و ۶۴۸ مبتلا، پاناما با ۶۹ هزار و ۴۲۴ مبتلا، کویت با ۶۸ هزار و ۷۷۴ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۲۵۰ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۱ هزار و ۳۵۲ مبتلا، هلند با ۵۵ هزار و ۹۵۵ مبتلا، رومانی با ۵۵ هزار و ۲۴۱ مبتلا، سنگاپور با ۵۳ هزار و ۳۴۶ مبتلا، گواتمالا با ۵۲ هزار و ۳۶۵ مبتلا و پرتغال با ۵۱ هزار و ۶۸۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.


همچنین کشورهای لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، قرقیزستان، غنا، سوئیس، ژاپن، آذربایجان، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، مراکش، اتریش، کنیا، نپال و ونزوئلا تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha