مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، گفت: تا زمان تکمیل اجرای پروژه نسخه الکترونیکی، دفترچه بیمه حذف نشده و تنها میزان استفاده از آن کاهش پیدا می‌کند.

حذف دفترچه‌های بیمه به شرط تکمیل نسخه نویسی الکترونیک

سلامت نیوز:مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، گفت: تا زمان تکمیل اجرای پروژه نسخه الکترونیکی، دفترچه بیمه حذف نشده و تنها میزان استفاده از آن کاهش پیدا می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد هاشمی در خصوص زمان حذف دفترچه بیمه در سازمان بیمه سلامت گفت: زمان تعیین شده برای این مسئله آذر ماه است و امیدواریم تا آن زمان فرآیند نسخه الکترونیکی به سرانجام رسد، در حقیقت آذرماه زمانی است که رئیس جمهوری تعیین کرده است.


وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور رئیس جمهوری در خصوص زمان حذف دفترچه عمل می شود، افزود: درباره نحوه حضور بیماران در مطب‌ها باید گفت دفترچه حذف نشده و تنها ضرورت نوشتن نسخه بر روی کاغذ حذف شده است، زیرا باید به گونه‌ای عمل کرد که تا اجرای کامل این پروژه نگرانی ایجاد نشود. بنابراین دفترچه همچنان در اختیار مردم قرار دارد، اما استفاده از آن کمتر خواهد شد.


وی با بیان اینکه با فراهم شدن نسخه الکترونیک، مردم با در دست داشتن کارت ملی نیز می‌توانند حتی بدون دفترچه به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند، تصریح کرد: در این شرایط نیز بیمار می‌تواند به راحتی سرویس مورد نظر را از پزشک و یا موسسه طرف قرارداد دریافت کند.


هاشمی با تاکید بر اینکه فرایند آموزش به پزشکان درباره نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود، اظهار داشت: استفاده از دفترچه به صورت فیزیکی ادامه داشته و تنها میزان استفاده از آن کاهش پیدا خواهد کرد ، لذا فرآیند صدور دفترچه وجود داشته و مشکلی در این باره متوجه فردی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha