چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 297953

یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمال ابتلا به COVID-19 در وسایل حمل و نقل عمومی بستگی زیادی به جایی دارد که در آن می نشینیم، زیرا افراد نزدیک به یک فرد آلوده در معرض خطر بیشتر و کسانی که فاصله دارند در معرض خطر نسبتاً کمی قرار دارند.

خطر ابتلا به COVID-19 در وسایل حمل و نقل عمومی چقدر است؟

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمال ابتلا به COVID-19 در وسایل حمل و نقل عمومی بستگی زیادی به جایی دارد که در آن می نشینیم، زیرا افراد نزدیک به یک فرد آلوده در معرض خطر بیشتر و کسانی که فاصله دارند در معرض خطر نسبتاً کمی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در این مطالعه که شامل هزاران مسافر در قطارهای پر سرعت چین بود، مشخص شد که میزان انتقال به مسافران در این از ۰ تا حدود ۱۰ درصد متغیر است.

مطالعه جدید نشان می دهد که اگرچه خطر انتقال COVID-19 در قطارها افزایش یافته است، اما مکان صندلی فرد و زمان مسافرت در رابطه با یک فرد عفونی می تواند تفاوت بزرگی در مورد انتقال آن ایجاد کند. این یافته ها حاکی از آن است که در طول اپیدمی COVID-19 کاهش تراکم مسافران و ترویج اقدامات بهداشت شخصی، استفاده از پوشش های صورت و احتمالاً انجام بررسی های درجه حرارت بر روی تعداد مبتلایان تاثیرگذار است.

سایر مطالعات اخیر در سراسر جهان حاکی از آن است که وقتی مسافران ماسک می پوشند و دستورالعمل های فاصله اجتماعی را رعایت می کنند، حمل و نقل عمومی خطر نسبتاً کم تری را در انتقال عفونت در پی دارد.

در مطالعه جدید محققان اطلاعات مسافرانی را که در اواسط دسامبر ۲۰۱۹ تا اواخر فوریه ۲۰۲۰ در قطارهای پر سرعت چین حرکت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که دوره قبل از COVID-19 را به خوبی شناسایی می کند.

محققان بیش از ۲۳۰۰ مسافر را به عنوان “بیماران شاخص” شناسایی کردند که ظرف ۱۴ روز از سفر با قطار COVID-19 را توسعه دادند و بیش از ۷۲۰۰۰ مسافر که در نزدیکی این موارد قرار داشتند – در سه ردیف (جهت عرض) و پنج ستون (طول) بیماران شاخص

به طور کلی، ۲۳۴ نفر از ۷۲۰۰۰ مسافر که مبتلا به عفونت COVID-19 شده اند در این قطار سوار شده بودند. این بدان معناست که میانگین “میزان حمله” – یا درصدی که از گروه کلی مثبت بوده اند – حدود ۳۲/۰٪ بود.

کسانی که مستقیماً در کنار یک فرد آلوده نشسته بودند بیشترین خطر ابتلای عفونت را داشتند که میانگین حمله آنها ۳.۵٪ بود.

برای کسانی که در همان ردیف نشسته بودند، اما لزوماً در مجاورت فرد آلوده نبودند میانگین میزان ابتلا ۱.۵ بود. این مطالعه نشان داد که میزان ابتلا برای افرادی که فقط یک یا دو ردیف از فرد آلوده فاصله داشتند حدود ۱۰ برابر بیشتر ازسایرین بود.

مدت زمانی که شخص سفر می کند نیز بر خطر آنها تأثیر می گذارد – به طور متوسط ​، میزان ابتلا به ازای هر ساعت شخصی که با یک مسافر آلوده سفر می کرد، ۰.۱۵ درصد افزایش می یابد. و برای کسانی که در کنار یک فرد آلوده نشسته اند، میزان ابتلا در هر ساعت ۱.۳ درصد افزایش می یابد.

اما بعد از اینکه یک فرد آلوده از قطار پیاده شد، افرادی هم که در همان صندلی نشسته اند در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند. به گزارش CTV News ، در بین ۱،۳۴۲ نفری که در یک صندلی که قبلاً توسط یک شخص آلوده اشغال شده بود نشسته بودند، فقط یک نفر بعداً به این بیماری مبتلا شد، این میزان ابتلا فقط ۰.۰۷۵٪ بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از شیوع COVID-19 ، مسافران باید حداقل در دو ردیف در یک ردیف قرار بگیرند و زمان سفر را به ۳ ساعت محدود کنند.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها محدودیت هایی داشته است. به عنوان مثال، آنها نتوانستند ثابت کنند که ۲۳۴ مسافر قطعاً در قطار به این ویروس مبتلا شده اند، اگرچه مقامات بهداشت عمومی تصریح کرده اند که احتمالاً قطار منبع عفونت آنها است. علاوه بر این، این مطالعه اطلاعاتی در مورد اینکه آیا مسافران از وسایل محافظتی مانند ماسک استفاده کرده اند، ندارد.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha