رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بقیه‌الله(عج) گفت: با وجود کرونا، چهار دسته از بیماران هستند که اگر دچار مشکل شدند باید بی‌درنگ به بیمارستان مراجعه کنند.

بسیاری با یک عطسه به بیمارستان می‌آیند، کرونا می‌گیرند و می‌روند

سلامت نیوز: رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بقیه‌الله(عج) گفت: با وجود کرونا، چهار دسته از بیماران هستند که اگر دچار مشکل شدند باید بی‌درنگ به بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیّد جواد حسینی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه بقیه‌الله(عج) در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: بسیاری از افراد سالم با یک عطسه و سرفه به بیمارستان می‌آیند، کرونا می‌گیرند و می‌روند.

وی افزود: این نکته درست است که مردم نباید با هر علامت خفیفی از بیماری کرونا به سرعت نگران شده و به بیمارستان بیایند، اما حداقل در رشته مغز و اعصاب، چهار دسته از بیماران هستند که اگر دچار مشکل شدند باید زودتر به کلینیک یا اورژانس مراجعه کنند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بقیه‌الله(عج) تأکید کرد: بسیاری از افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای جدی دارند، از ترس کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند یا دیر می‌آیند؛ زمانی که دیگر کار از کار گذشته و نمی‌توان درمان مهم و موثری برایشان انجام داد.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بقیه‌الله (عج) با اشاره به بیمارهای «ام. اس.»، «صرع»، «سکتۀ مغزی» و «میاستنی» گفت: بیماران ام. اس. که حملۀ جدید دارند و علائم این بیماری در آنان عود می‌کند، اگر مراجعه نکنند احتمال برگشت‌ناپذیرشدن عوارض به‌جا مانده از آن حملۀ جدید زیاد می‌شود.

حسینی‌نژاد درباره بیماران مبتلا به صرع تأکید کرد: در صورت عود مکرر تشنج و طولانی‌بودن زمان آن، این مبتلایان حتماً باید به اورژانس مراجعه کنند تا از وقوع صرع پایدار که بسیار خطرناک است جلوگیری شود.

وی با اشاره به علائم سکتۀ مغزی مانند لکنت زبان، فلج اندام، سرگیجه و اختلال تعادل در راه رفتن، به کسانی که سابقۀ فشار خون، بیماری قلبی و دیابت دارند - به خصوص سالمندان - هشدار داد که با ظهور این علائم بلافاصله به اورژانس مراجعه کنند تا زمان طلایی درمان سکتۀ مغزی را - که حداکثر ۳ ساعت است - از دست ندهند.

حسینی‌نژاد افزود: بیماران ام. اس.، صرع ، سکته مغزی و میاستنی اگر برای تجدید نسخه مراجعه نکنند و خودسرانه یا به دلیل اتمام داروها و عدم تمدید نسخه دارو را قطع کنند ممکن است با عود شدید و خطرناک بیماری مواجه شوند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بقیه‌الله (عج) در پایان توصیه کرد: مردم برای جلوگیری از کرونا و ازدحام، از مراجعۀ غیر ضروری به بیمارستان ها خودداری کنند. اما مراجعه به بیمارستان و پزشک در موارد بالا ضروری بوده و عدم مراجعه می‌تواند عوارض خطرناکی برای خود بیمار و در نهایت برای جامعه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha