ارسال دارو، بسته غذایی و ملزومات پزشکی هلال‌احمر ایران به لبنانسخنگوی جمعیت هلال‌احمر از ارسال دو هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به وزن ۹ تُن مواد غذایی، دارو و ملزومات پزشکی برای توزیع در میان حادثه دیدگان از انفجار اخیر در بندر بیروت به لبنان خبر داد.

ارسال دارو، بسته غذایی و ملزومات پزشکی هلال‌احمر ایران به لبنان

سلامت نیوز: ارسال دارو، بسته غذایی و ملزومات پزشکی هلال‌احمر ایران به لبنانسخنگوی جمعیت هلال‌احمر از ارسال دو هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به وزن ۹ تُن مواد غذایی، دارو و ملزومات پزشکی برای توزیع در میان حادثه دیدگان از انفجار اخیر در بندر بیروت به لبنان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد نصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع انفجار عصر سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹ در بیروت و کشته و زخمی شدن دهها نفر از مردم مقاوم لبنان در جهت اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مرحله اول ۲هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به وزن ۹تُن مواد غذایی و همچنین دارو و ملزومات پزشکی به لبنان ارسال می شود.

به گفته وی جمعیت هلال احمر نسبت به برپایی بیمارستان RDH، اعزام تیم پزشکی شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اقدام خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: این تیم پزشکی شامل ۲۲ نفر کادر درمانی است که عصر امروز با یک فروند هواپیما عازم بیروت پایتخت لبنان می شوند.

نصیری اضافه کرد: این محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی استمداد و درخواست جرج کتانه رئیس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انساندوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال می شود.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۸۰ نفر کشته و چهار هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha