جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 297998

سازمان هواشناسی پدیده غالب در شرق کشور را وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک گزارش کرد و در عین حال از افزایش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوا طی چهار روز آینده خبر داد.

هوا تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی پدیده غالب در شرق کشور را وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک گزارش کرد و در عین حال از افزایش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوا طی چهار روز آینده خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز از سازمان هواشناسی، در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان بارش پیش‌بینی می‌شود که گاهی به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد موقتی خواهد بود.
همین شرایط جوی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه نیز برای ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز انتظار می‌رود و از بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه در مناطق شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، مناطقی از هرمزگان و شرق استان فارس بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد.
با توجه به هشدارهای صادر شده در جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و تاسیسات وجود دارد و امروز در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تا روز دوشنبه نیز تنگه هرمز و دریای عمان طوفانی خواهند شد.
پدیده غالب طی پنج روز آینده به ویژه در منطقه زابل در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهد بود که گاهی سبب گرد و خاک در این منطقه می‌شود و امروز بعد از ظهر نیز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، شمال اصفهان، جنوب سمنان، جنوب خراسان رضوی و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد.
از امروز تا دوشنبه دمای هوا در شمال غرب کشور، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و همینطور شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور ۵ تا ۷ درجه افزایش خواهد داشت
برای تهران امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که  حداکثر دما در تهران به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما امروز صبح در تهران مهرآباد ۱۹ درجه تجربه شد و پیش‌بینی می‌شود فردا به ۲۲ درجه بالای صفر برسد.
خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با ۱۰ درجه و گرم‌ترین دیروز اهواز با ۴۶ درجه، یزد ۴۱ و بوشهر ۴۰ درجه ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha