یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌های ورزشکار این است که، قبل و بعد از تمرین چه چیزی بخورند تا به نتیجه دلخواه خود از ورزش برسند.در ادامه به معرفی و بررسی خوراکی‌هایی که قبل و بعد از ورزش با توجه به نوع فعالیت ورزشی‌تان، می‌توانید بخورید، می‌پردازیم:

چند پیشنهاد خوراکی به بانوان برای قبل و بعد از تمرینات ورزشی

سلامت نیوز:یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌های ورزشکار این است که، قبل و بعد از تمرین چه چیزی بخورند تا به نتیجه دلخواه خود از ورزش برسند.در ادامه به معرفی و بررسی خوراکی‌هایی که قبل و بعد از ورزش با توجه به نوع فعالیت ورزشی‌تان، می‌توانید بخورید، می‌پردازیم:

 ورزش‌های کاردیو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر سبک ورزشی شما ورزش های کاردیو( ورزش‌هایی که ضربان قلب و میزان تنفس را بالا می‌برد )مثل دوچرخه سواری، ایروبیک، دویدن و کیک بوکسینگ است باید قبل از ورزش میان‌وعده‌هایی بخورید که زود هضم هستند و بعد از ورزش، آب، پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید.

پیشنهاد: برای قبل از تمرین، ترکیب یک گلابی و یک و نیم قاشق مربا‌خوری عسل (۱۵۳ کالری )و برای بعد از تمرین ترکیب سه چهارم فنجان شیر کم چرب و یک موز کوچک (۱۷۸ گالری )پیشنهاد می‌کنم. 

ورزش‌های چربی‌سوز

اگر از طرفداران کلاس‌های چربی سوز و اینتروال هستید، قبل از تمرین برای داشتن انرژی کربوهیدرات‌های ساده بخورید و برای بعد از ورزش پروتئین مصرف کنید، تا عضله های خود را از دست ندهید.

پیشنهاد: برای قبل از تمرین، ترکیب یک نان تست جو و یک قاشق مربا‌خوری عسل (۱۶۲ کالری) و برای بعد از تمرین ترکیب دو قاشق‌غذاخوری آووکادو و سه قاشق‌مرباخوری پنیر کم چرب پیشنهاد می شود که پروتئین بالایی دارد.

  ورزش‌های فرم‌دهی

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که علاقه زیادی به حجیم کردن بدن خود ندارید و هدف شما از ورزش فقط فرم‌دهی است و طرفدار ورزش‌هایی چون یوگا و پیلاتس هستید، باید میزان کربوهیدرات، پروتئین و چربی شما در یک سطح و متعادل باشد.این سطح از تعادل به پایداری سطح انرژی شما در طول روز کمک می‌کند.

پیشنهاد: من به شما برای قبل از تمرین خوردن یک نارنگی متوسط و یک مشت پسته(حدود ۱۵۰ کالری) و بعد از تمرین یک سوم فنجان حمص و یک هویج کوچک (۱۶۹ کالری)پیشنهاد می کنم. 

ورزش‌های حجم‌دهی

اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش حجم عضلات است و ورزش‌هایی مثل کراسفیت و کار با وزنه انجام می‌دهید، مهم‌ترین ماده در تغذیه شما، پروتئین است .عضلات شما، برای رشد به میزان بالایی پروتئین احتیاج دارند پس تغذیه شما قبل و بعد از ورزش باید شامل پروتئین باشد.پیشنهاد: برای قبل از تمرین خوردن سویا که سرشار از پروتئین است و برای بعد از تمرین ترکیب یک فنجان ماست یونانی و یک چهارم فنجان تمشک یا دو عدد سفیده تخم مرغ آب پز را پیشنهاد می‌کنم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha