متخصص طب سنتی گفت: حجامت دارای تأثیرات مثبتی است که در مطالعات بالینی تأیید و قطعی شده ولی برای افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال این موضوع را توصیه نمی‌کنیم.

توصیه‌های جدی در مورد حجامت در بین افراد مسن

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی گفت: حجامت دارای تأثیرات مثبتی است که در مطالعات بالینی تأیید و قطعی شده ولی برای افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال این موضوع را توصیه نمی‌کنیم.

به گزارش سلامت نیز به نقل از آنا،قدیر محمدی ، در مورد تأثیرات مثبت حجامت بر بدن گفت: حجامت اصطلاحاً به روشی از خون‌گیری اطلاق می‌شود که جهت درمان بعضی از بیماری‌ها به‌کار می‌رود و دارای سابقه تاریخی هفت‌هزارساله و مورد تائید و تأکید اسلام است.


وی افزود: حجامت هم مانند سایر روش‌های درمانی اصولی دارد و باید توجه داشت که حجامت برای چه سنی و با چه روشی انجام می‌گیرد.
متخصص طب سنتی گفت: حجامت دارای تأثیرات مثبتی است که در مطالعات بالینی تائید شده و قطعی است، ولی برای افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال این موضوع را توصیه نمی‌کنیم البته شاید پزشک بگوید که من برای فردی ۶۵ سال می‌توانم و توصیه می‌کنم این اقدام انجام شود.


محمدی با تأکید بر اینکه حجامت باید توسط پزشک و در مراکز معتبر صورت گیرد، عنوان کرد: حتماً فرد باید قبل از حجامت ویزیت شود و شاید ۵۰ درصد موارد را پزشک توصیه کند که حجامت برایشان خوب نیست و یا زمان آن را به آینده موکول کند.


وی گفت: انجام حجامت نیازمند داشتن شرایط جسمانی خاصی است، به‌طور مثال قوام و غلظت خون فرد باید به حدی باشد که بتوان این کار را انجام داد، بنابراین هر فردی نمی‌تواند خودسرانه حجامت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha