مشاور وزیر در امور بهداشتی در نامه ای به وزیر بهداشت، نتایج نظرسنجی میزان رضایت افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری یا در منزل مراقبت شده اند را اعلام کرد.

میزان رضایت بیماران کرونا از خدمات بیمارستان ها چقدر است؟

سلامت نیوز:مشاور وزیر در امور بهداشتی در نامه ای به وزیر بهداشت، نتایج نظرسنجی میزان رضایت افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری یا در منزل مراقبت شده اند را اعلام کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمد آسایی، مشاور وزیر در امور بهداشتی در نامه ای به دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتایج نظرسنجی میزان رضایت افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری یا در منزل مراقبت شده اند را اعلام کرد.


بر اساس نتایج این نظرسنجی، که توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت دکتر محمد آسایی، مشاور وزیر در امور بهداشتی و دکتر مصطفوی، عضو هیئت علمی و اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور در تیرماه جاری انجام شد، پس از تهیه پرسشنامه مجزا برای دو گروه بستری و سرپایی شماره تلفن های بیش از ۱۰ هزار نفر که در سه ماهه اول سال جاری به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از سیستم آمار و اطلاعات وزارت متبوع اخذ و جهاد دانشگاهی برای رسیدن به تعداد حدود ۲۰۰۰ نمونه مجبور به تماس تلفنی با ۹۱۸۳ شماره تلفن شده است.


براین اساس، با ۱۱۶۸ مورد سرپایی و  ۸۰۱۵ مورد بستری تماس حاصل شده که  ۴۷۵ نفر در بخش سرپایی و هزار و ۵۴۸ مورد در بخش بستری به تماس ها پاسخ داده اند که ۲۸ درصد از مبتلایانی که در منزل تحت مراقبت بودند، معتقدند بعد از آنها فرد دیگری از اعضای خانواده شان نیز به کرونا مبتلا شده است.
در این بررسی میزان رضایت دو گروه پرسشگری (درمان در منزل و بیمارستان) از تیم سلامت، مجموعه وزارت بهداشت و همه دستگاه های اجرایی مشخص شد که در جدول زیر از ۱۴ تا ۲۰ نشان داده شده است.


گفتنی است، در خصوص فرآیند پذیرش دربیمارستان، ۱۱.۴ درصد افراد نمونه گفته اند به محض مراجعه به بیمارستان بستری شده اند. ۴۳ درصد یک ساعت و کمتر،   زمان بستری شدن شان طول کشیده است. همچنین ۲۳.۸ درصد افراد تا ۲ ساعت، ۱۰.۱ درصد چهار تا پنج ساعت و مابقی (کمتر از ۱۲ درصد) بیش از ۵ ساعت برای بستری شدن منتظر ماندند.


در مجموع درصد قابل توجهی از بستری شدگان معتقدند فرآیند پذیرش در بیمارستان خوب و بسیار خوب بوده است.
براساس این گزارش،   ۵۵ درصد از بیماران بین ۲ تا ۷ روز در بیمارستان بستری بوده اند. ۸۴.۲ درصد افراد مورد مطالعه نحوه برخورد پرستاران و ۸۷.۶ در نحوه برخورد پزشکان را خوب یا خیلی خوب ارزیابی کرده اند.


همچنین، مهارت و دانش پزشکان از نظر ۸۰.۷ درصد افرادی که در بیمارستان ها بستری بوده اند، خوب یا خیلی خوب ارزیابی شده است.
۳۳.۳ درصد پاسخگویان هزینه ای در زمان ترخیص پرداخت نکرده اند. ۷.۴ درصد افراد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، ۹.۲ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ۱۷.۸ درصد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و تنها ۹ درصد بین ۵۰۰ تا یک ‌میلیون تومان پرداخت کرده اند. مابقی یا بیش از یک میلیون پرداخته اند یا از میزان پرداخت خبر نداشته اند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha