مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی سالانه این شرکت از تحقق سود 187 ریالی برای هر سهم در سه ‌ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: برای ادامه این راه موفقیت آمیز تامین مواد اولیه، بزرگ‌ترین چالش‌ پیش روی شرکت است.

تحقق سود 187 ریالی برای هر سهم در سه ‌ماهه اول سال جاری

سلامت نیوز: مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی سالانه این شرکت از تحقق سود 187 ریالی برای هر سهم در سه ‌ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: برای ادامه این راه موفقیت آمیز تامین مواد اولیه، بزرگ‌ترین چالش‌ پیش روی شرکت است.
   
به گزارش سلامت نیوز، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398 از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 15 مردادماه سال جاری با حضور 68.23 درصد سهامداران در محل برگزاری همایش‌های مرکز تحقیقات این شرکت در حالی برگزار شد که توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سهامداران حقیقی می‌توانستند به صورت آنلاین و با وارد کردن کد بورسی و شماره شناسنامه خود روند برگزاری مجمع را به صورت زنده مشاهده کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش نخست این مجمع با ارائه گزارش عملکرد این شرکت در سال 98، اظهار داشت: در مجموع تولیدات فولاد مبارکه با 16درصد افزایش از 6 میلیون و 776 هزار تن در سال 97 به هفت میلیون و 835 هزارتن در سال 98 رسیده است. سهم محصولات گرم از این تولیدات 6 میلیون و 94 هزارتن با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، محصولات سرد و پوشش‌دار با 2 درصد افزایش به یک میلیون و 741 هزار تن رسید.

وی با بیان این که درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت در سال گذشته، بیش از 39 هزار میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: حدود 28 هزار میلیارد تومان سهم فروش محصولات گرم و 11 هزار میلیارد تومان سهم فروش محصولات سرد و پوشش‌دار بوده است که در مجموع درآمد شرکت از محل فروش محصولات 67 درصد نسبت به سال 97 رشد کرده است.

عظیمیان با اعلام این که در سال 98 فروش داخلی با رشد 4.5 درصدی به 6 میلیون و 130 هزار تن رسید، از افزایش فروش صادراتی با 65 درصد رشد به یک میلیون و 450 هزار تن خبر داد.

وی در رابطه با عملکرد شرکت در حوزه سودآوری اظهار کرد: سود ناخالص فولاد مبارکه در سال 98 ، با 52 درصد رشد نسبت به سال 97، به 166 هزار میلیارد ریال، سود عملیاتی با 28 درصد افزایش به 152 هزار میلیارد ریال و سود خالص هم با 21 درصد افزایش به 147 هزار میلیارد ریال رسیده است.

عظیمیان با اشاره به بهای تمام شده تولید فولاد در سال 98، افزود: 57 درصد هزینه‌ها که بخش اعظمی را به خود اختصاص داده است مربوط به تامین مواد مستقیم مصرفی بوده است و 34 درصد برای بخش سربار ساخت و 9 درصد نیز صرف پرداخت دستمزدها شده است.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به برنامه‌های توسعه در این مجموعه عظیم صنعتی اضافه کرد: احداث خط تولید نورد گرم 2 فولاد مبارکه، مهم‌ترین پروژه مطرح در شرکت است. این پروژه پس از 12 سال بدعهدی اروپا، با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال ظرف مدت 3 سال با هدف تکمیل سبد محصولات و زنجیره ارزش به بهره‌برداری خواهد رسید و با این اقدام ضمن پیشگیری از خام‌فروشی، سود بسیار بالایی برای سهامداران و ذی‌نفعان شرکت به ارمغان خواهد آورد.

وی پروژه احداث خط تولید کنسانتره در شرکت فولاد سنگان خراسان را از دیگر طرح‌های مهم فولاد مبارکه برشمرد و با اشاره به این که فاز اول این پروژه 5 میلیون تنی در خرداد ماه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: فاز دوم این پروژه به زودی و به احتمال بسیار زیاد تا اواخر مرداد ماه انجام خواهد شد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا کار این پروژه با کمی مشکل مواجه شد. با این حال علی‌رغم عدم حضور کارشناسان خارجی و شرایط مذکور همه عوامل اجرایی داخلی برای پیشرفت دست به دست هم دادند تا این پروژه که نقش مهمی در تولید و تامین مواد اولیه فولاد مبارکه دارد، هرچه سریع‌تر در مدار تولید قرار گیرد.

عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به سایر پروژه‌های توسعه‌ای در دست اجرای گروه فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه واحد فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با بیش از 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت فولاد مبارکه با هدف تولید 800 هزار تن تختال از سال 95 آغاز شد و تا پایان سال 98 بیش از 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در همین خصوص به سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در احداث کارخانه 30 هزار تنی تولید الکترود گرافیتی شرکت نوین الکترود اردکان اشاره کرد و اظهار داشت: فولاد مبارکه به عنوان اولین شرکت در کشور برای دست یابی به دانش فنی و تولید الکترودهای گرافیتی اقدام کرده است. در این راستا سرمایه‌گذاری بالغ بر 330 میلیون یورو در سال 1399 در دستور کار قرار گرفت. خوشبختانه فاز نخست این خط تولید که شامل سالن ماشین‌کاری است، تا پایان سال 98 بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این در حالی است که در طراحی اولیه این کارخانه قابلیت توسعه به 45 هزار تن را نیز دارد و پیش‌بینی می‌شود بخش عمده ای‌از نیاز شرکت به انواع الکترود گرافیتی را مرتفع کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام فولاد مبارکه نسبت به عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و مسئولیت پذیری در قبال جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت با موافقت سهامداران و هیئت مدیره شرکت همواره در این حوزه با تخصیص مبلغی تلاش کرده است تا در کنار هم‌وطنان باشد این در حالی است که شیوع ویروس کرونا باعث شد شرکت نگاه خاص‌تری به آسیب‌دیدگان این حوزه داشته باشد. علاوه بر مساعدت مالی که بر اساس مصوبات صورت گرفته هیئت مدیره صورت گرفت، موافقت شد تا اکسیژن مورد نیاز بیماران مورد نیاز بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان را نیز به صورت رایگان تامین کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر که تحریم‌های ظالمانه، قلب تپنده صنعت کشور را نشانه رفته است، شاهد این هستیم که مدیران و کارکنان با غیرت و با تدبیر فولاد مبارکه در سال 98 نیز خوش درخشیدند.

حمیدرضا عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در اجرای طرح احداث شبکه فاضلاب و جمع‌آوری پساب شهری شهرستان‌های لنجان و مبارکه به عنوان یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های موفق شرکت یاد و با تاکید بر این این که این اقدام در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و با هدف تامین بخشی از آب مورد نیاز شرکت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه پساب شهرهای مورد نظر به جای سرریز شدن به رودخانه زاینده‌رود و به بار آوردن خسارت‌های زیست‌محیطی، توسط این شبکه جمع‌آوری، تصفیه و در خطوط تولید شرکت به عنوان یک منبع آب پایدار بازچرخانی خواهند شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با اشاره به سختی‌هایی که در طول سال 99 شرکت با آن مواجه بوده است، ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و کمبودهای مواد اولیه و تجهیزات و ... با همت و تلاش مدیران و کارکنان شرکت در سال 98 قطار پرسرعت فولاد مبارکه همچنان به مسیر تعالی و رشد فزاینده خود ادامه داد. تا جایی که بزرگ‌ترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس کشور با نام فولاد مبارکه به ثبت رسید و این شرکت به لحاظ ارزش بازار بین شرکت‌های تولیدی در بورس جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

وی کسب جایزه طلایی بنیاد کیفیت اروپا در ارزیابی EFQM اروپا، کسب عنوان برترین شرکت دانشی و راهیابی به جایزه مدیریت آسیا، کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، دستیابی به رتبه اول در ارزش بازار سرمایه کشور، کسب جایزه ملی کیفیت ایران در محصول قلع‌اندود، دریافت تنها تندیس زرین تعالی سازمانی و سازمان سرآمد کشور، دریافت رتبه اول در گروه فلزات اساسی از میان 100 شرکت برتر ایرانی را از جمله افتخارات شرکت در سنوات اخیر و سال 98 اعلام کرد.

عظیمیان کسب همه این موفقیت‌ها را وامدار نیروی انسانی پرتلاش، فداکار و خستگی‌ناپذیر شرکت دانست و از آن‌ها به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان نام برد.

وی در همین خصوص و در بخش پایانی سخنان خود از تلاش بی‌دریغ کارکنان و مدیران شرکت که در برابر تندبادها، از جمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا تا شیوع ویروس کوئید 19 جانانه مقاومت کردند و دست از تلاش برنداشتند تا چرخ اقتصاد کشور در بالا و پایین دست صنعت فولاد در گردش باشد، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه قائم مقام رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و رئیس مجمع از خرید شرکت اپال پارسیان به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه در سال جاری نام برد.

عباس نعیمی گفت: تامین مالی شرکت باید از دو طریق منابع داخلی یا خارجی صورت گیرد.

وی ادامه داد: منابع خارجی از طریق وام از کشورهای خارجی است و یا به صورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور است که این منابع به جهت شرایط کشور فعلا منتفی است. منابع داخلی به صورت استقراض از بانک‌های داخلی و بازار سرمایه است. افزایش سرمایه فولاد مبارکه سال گذشته از طریق بازار سرمایه، مبلغ 3400 میلیارد تومان بوده است که این عدد قابل توجهی نیست. لذا فولاد مبارکه برای تحقق اهداف خود در توسعه‌ها به حمایت سهامداران نیاز دارد.

قائم مقام رئیس هیئت عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه توانست از نظر ارزش، سهام هلدینگ خلیج فارس را پشت سر گذارد و به رتبه یک برسد. سهامداران این شرکت باید در نظر داشته باشند، حفظ این رتبه بسیار با اهمیت است که باید توسط سهامداران صورت گیرد.

بنا بر این گزارش در ادامه مجمع صورت‌های مالی فولاد مبارکه به اتقاق آرا به تصویب رسید. روزنامه‌های دنیای اقتصاد، صمت، تعادل و ایران به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

همچنین در پایان مجمع عمومی سالانه فولاد مبارکه با موافقت اعضا برای سال 1399، به میزان 47 هزار و 25 میلیارد ریال سود تقسیم شد که برای هر سهم 225 ریال سود در نظر گرفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha