دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 298099

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد با رعایت رژیم غذایی سالم پس از سه هفته می‌توان علائم افسردگی را به اندازه قابل توجهی کاهش داد.

کاهش علائم افسردگی با رعایت رژیم غذایی سالم

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد با رعایت رژیم غذایی سالم پس از سه هفته می‌توان علائم افسردگی را به اندازه قابل توجهی کاهش داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «مک کواری» در سیدنی واقع در استرالیا انجام شد، نشان می دهد، جوانان مبتلا به افسردگی که رژیم غذایی آنها حاوی مقادیر زیادی خوراکی های فراوری شده، قند و چربی بود، پس از ۲۱ روز مصرف میوه، سبزیجات، ماهی و گوشت بدون چربی علائم این بیماری در آنها به اندازه قابل توجهی کاهش یافت. 


به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس فوکوس،«هدر فرانسیس» و همکارانش در دانشگاه مک کواری در این تحقیق ۷۶ دانشجوی ۱۷ تا ۳۵ ساله را با رژیم های غذایی ضعیف که علائم افسردگی متوسط ​​تا زیاد داشتند، مورد بررسی قرار دادند.


محققان این دانشجویان را بطور تصادوفی به دو گروه تقسیم کردند؛ یک گروه رژیم های غذایی خود را ادامه دادند و گروه دیگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی کردند. 


محققان علائم افسردگی، اضطراب و حالت روحی را در این دانشجویان قبل و بعد از این مطالعه ارزیابی کردند. در پایان سه هفته، حالت روحی گروهی که از رژیم غذایی سالم پیروی می کردند، به اندازه قابل توجهی تقویت شده بود و میزان افسردگی آنها در یک حد طبیعی قرار گرفت. اما میزان افسردگی دانشجویانی که رژیم غذایی ناسالم خود را ادامه دادند در محدوده متوسط تا زیاد باقی ماند. همچنین میزان اضطراب دانشجویان گروهی که رژیم غذایی سالم داشتند در مقایسه با گروهی که رژیم غذایی ناسالم داشتند به اندازه قابل توجهی کمتر بود.


محققان همچنین ۳۳ دانشجو را سه ماه بعد از این مطالعه مورد پیگیری قرار دادند و متوجه شدند که ۲۱ درصد از آنها با حفظ رژیم غذایی سالم خود موفق شدند، بهبودهای ایجاد شده در حالت روحی خود را حفظ کنند.  


نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که اصلاح رژیم غذایی با کاهش مصرف مواد غذایی فرآوری شده و افزایش مصرف میوه، سبزیجات، ماهی و روغن زیتون باعث بهبود علائم افسردگی در بزرگسالان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha